رشد فزاینده جرایم در فضای مجازی

کدخبر: 2335581

سردار رحیمی از رشد ۶۷ درصدی جرایم در فضای مجازی خبر داد.

سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در نشست خبری ویژه هفته ناجا که امروز (چهارشنبه ۱۰ مهرماه) برگزار شد، گفت: به تازگی هفته دفاع مقدس را سپری کردیم، این ایام را به خانواده شهدا، رزمندگان، اسرا و ایثارگران تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: هفته نیروی انتظامی را در پیش داریم، خبرنگاران را جزئی از خانواده نیروی انتظامی می‌دانیم، چراکه آن‌ها حامی و زبان ما بودند و موارد مربوط به پلیس را به اطلاع هموطنان می‌رساندند.

سردار رحیمی با بیان اینکه ضرائب و شاخص‌های امنیتی را در یک سال اخیر افزایش دادیم، تصریح کرد: برنامه ریزی و عزم عمومی ما بر این جزم است که برای سال جدید پلیس اقدامات پلیسی را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه امنیت بسترساز فعالیت‌ها و تلاش‌ها در تمام زمینه‌‌ها در کشور است، افزود: امنیت داخلی از نیاز‌های بدیهی و اولیه هر جامعه است، چراکه مهمترین سطح امنیت، امنیت داخلی است پلیس وظیفه تأمین آن را برعهده دارد.

سردار رحیمی درباره اقدامات پلیس در ۶ ماهه نخست سال ۹۸، گفت: متاسفانه در حوزه فضای مجازی روند روبه رشد جرایم را شاهد هستیم، بخش زیادی از مجرمان به فضای مجازی کوچ کردند و ۱۳۰ درصد افزایش جرایم در فضای مجازی در این بازه زمانی نسبت به پارسال ثبت شده است.

سردار رحیمی گفت: ۶ هزار و ۵۹۱ مورد کشف جرایم در فضای مجازی داشتیم و یک هزار و ۱۲۰ درصد نیز افزایش دستگیری نسبت به پارسال داشتیم.

وی افزود: جرایم رخ داده در فضای مجازی ۶۷ درصد، مسائل اقتصادی ۱۷ درصد، موضوعات اخلاقی و اجتماعی ۱۶ درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: امسال در بخش سرقت، طرح‌رعد در ۵ مرحله، طرح کاشف در ۳ مرحله، طرح صاعقه در دو مرحله و ۶۱ مرحله طرح مقابله با سرقت در محلات اجرایی شد، در طرح‌های پلیسی اجرا شده ۹ درصد افزایش اجرای طرح نسبت به پارسال شده است.

سردار رحیمی گفت: ۱۷ درصد کاهش سرقت در حوزه مغازه، ۱۲ درصد سرقت خودرو، ۲ درصد کاهش کیف قاپی داشتیم و در مجموع ۱۳ درصد کاهش سرقت و ۴ درصد کاهش سرقت به عنف، ۵ درصد کاهش سرقت تحت پوشش داشتیم.

وی افزود: نسبت به پارسال ۷۱ درصد کاهش وقوع چاقوکشی و نزاع داشتیم، در حوزه موادمخدر، ۱۱ تن و ۷۹۰ کیلوگرم موادمخدر کشف شده که ۳۴ درصد افزایش کشف نسبت به پارسال داریم،۵۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد که اکثر آن گازوئیل بود.

سردار رحیمی با بیان اینکه در ۶ ماهه اول در حوزه تصادفات فوتی ۲۶ درصد کاهش داشتیم، تصریح کرد: در مجموع ۲۲ درصد کاهش تصادفات داشتیم و ۳۱ نفر نیز کاهش کشته شدگان در تصادفات به ثبت رسید.

رئیس پلیس پایتخت درباره خدمات پلیس در هفته ناجا، گفت: مراکز ترخیص خودرو و واحد‌های تشخیص هویت تا ساعت ۱۷ آماده خدمات رسانی هستند و واحد‌های رسیدگی به اعتراضات شهروندان در رابطه با جرایم با نگاه مساعدت در واحد‌های ترخیص مستقر هستند و جرایم بالای یک میلیون تقسیط خواهند شد و ترخیص خودرو از پارکینگ‌ها با زمان کمتری انجام خواهد شد.

وی افزود: پلیس گذرنامه تهران از فردا تا پایان هفته ناجا برای صدور گذرنامه تا ساعت ۲۰ فعال خواهند بود.

سردار رحیمی گفت: در حوزه پلیس امنیت برخورد‌های ما در چهارچوب ایجابی خواهد بود، تلاش ما بر این است تا با نگاه محترمانه مسائل شهروندان را پیش ببریم.

وی گفت: در طول هفته ناجا برای اولین بار ۱۰ کلانتری را با کمک مردم و خیرین امین کلنگ زنی خواهیم کرد تا برای هفته ناجا در سال بعد به بهره برداری برسند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی باید تعداد کلانتری‌های پایتخت به ۲۰۰ مرکز برسد، سعی ما بر این است تا دسترسی مردم به پلیس با آرامش و به سرعت انجام شود.

او گفت: در راستای حرکت به سمت هوشمند سازی پلیس، روند جدی و روبه رشدی داریم و ماموران پلیس به لباس‌های دوربین دار مجهز شده‌اند و دست افزار‌ها در اختیار ماموران قرار گرفته است.

سردار رحیمی درباره فرماندهی ویژه شهرستان ری، تصریح کرد: درخصوص این موضوع رکودی در آن ایجاد شد، منتظر اجرایی شدن قول‌های مسئولان این شهرستان هستیم، مصوبه راه اندازی فرماندهی شهرستان ری اخذ شده و پلیس به تعهدات خود عمل کرده است، فرمانداری شهرستان ری و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به تعهدات خود عمل خواهند کرد و این فرماندهی انتظامی جدید زیر نظر پلیس پایتخت افتتاح و راه اندازی خواهد شد.

«خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: