برگزاری محافل قرآنی و ادبی در مسیر پیاده‌روی اربعین

کدخبر: 2335471

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین با اشاره به برگزاری محافل قرآنی و همچنین شعر و ادب در مسیر پیاده‌روی اربعین، گفت: امسال علاوه بر ۸۰ شاعر، ۸۰ راوی نیز به زبان‌های مختلف حماسه عاشورا را در مسیر زائران اربعین روایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین در گفت‌ وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف در ایام پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار داشت: امسال با توجه به حذف ویزای عراق، پیش‌بینی می‌کنیم که تعداد زائران اربعین به ویژه به صورت خانوادگی افزایش یابد. به همین دلیل ما نیز برنامه‌های متنوعی را برای زائران تدارک دیده‌ایم.

وی از هماهنگی‌های لازم با طرف عراقی در تمام حوزه‌های فرهنگی خبر داد و‌ گفت: یکی از برنامه‌های فرهنگی برپایی محافل و‌ مراسم‌ قرآنی است؛ به طوری که از هفته آینده جلسات قرآنی در شهرهای مقدس کشور همچون مشهد و قم برپا می‌شود. همچنین این محافل به صورت مشترک با قاریان عراقی در نجف، کربلا، سامرا و مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه امسال ۸۰ شاعر ایرانی با کمک گروه شعر و ادب عازم پیاده‌روی اربعین می‌شوند، افزود: محافل شعر و ادب در نجف و کربلا خواهیم داشت و از ظرفیت‌های ایران و عراق در زمینه به تصویر کشیدن واقعه عاشورا استفاده خواهد شد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین از حضور ۸۰ راوی در حماسه عظیم پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: امسال ۸۰ راوی به زبان‌های اردو، عربی، فارسی، انگلیسی و آذری برای روایتگری حماسه اربعین و عاشورا به عراق اعزام خواهند شد. این راویان که برخی از آن‌ها دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی هستند، با شیوه‌های مختلف از جمله استفاده از نرم‌افزار‌ها، اربعین و عاشورا را روایت می‌کنند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: