تزار‌ها، نخستین رقیب بلند قامتان در جام جهانی

کدخبر: 2335449

تیم ملی والیبال کشورمان فردا سه شنبه در نخستین دیدارش در رقابت‌های جام جهانی والیبال از ساعت ۸ صبح به مصاف روسیه می‌رود.

تیم ملی والیبال کشورمان قرار است در نخستین دیدار خود در رقابت‌های جام جهانی والیبال فردا سه شنبه از ساعت ۸ صبح در ژاپن به مصاف تیم ملی روسیه قدرتمند برود. شاگردان کولاکوویچ در حالی پای به این رقابت‌ها می‌گذارند که چندی پیش به عنوان قهرمانی قاره کهن رسیدند و روحیه خوبی برای این بازی‌ها دارند، مسئله اصلی اینجاست که بلندقامتان سال پر تورنمنتی را سپری کردند و همان طور که بسیاری از کارشناسان و بازیکنان می‌گویند خسته هستند.

تیم ملی والیبال کشورمان از ابتدای سال در رقابت‌های مختلفی از جمله لیگ ملت‌های والیبال (۶ هفته)، رقابت‌ها انتخابی المپیک (یک هفته) و رقابت‌های قهرمانی آسیا (یک هفته) بازی کرده و پیش از هر کدام از این تورنمنت‌ها هم اردو‌ها و بازی‌های تدارکاتی داشته اند. همین حالا این خستگی موجب شده تا موسوی، بهترین مدافع آسیا نتواند تیم ملی را همراهی کند. البته در این میان بسیاری از کارشناسان معتقدند که این رقابت‌ها می‌تواند برای جوان‌تر‌هایی که در رقابت‌های آسیایی و لیگ ملت‌ها بازی کردند فرصت مناسبی باشد تا هم به پختگی لازم برسند و هم زمینه استراحت و ریکاوری بازیکنان اصلی برای رقابت‌های انتخابی المپیک و المپیک فراهم شود.

تیم ملی کشورمان تاکنون ۳ مرتبه در رقابت‌های جام جهانی والیبال حاضر شده که نخستین دوره آن در سال ۱۹۹۱ بوده است، سرو قامتان ایرانی در آن سال که نخستین جام جهانی شان را تجربه می‌کردند در ۸ بازی به میدان رفتند که حاصل آن ۷ شکست و یک پیروزی بود، تیم ایران در آن سال تنها ۵ ست بازی را برد و در نهایت هم به عنوان یازدهمی این رقابت‌ها بسنده کرد. دومین حضور تیم ملی کشورمان در این رقابت‌ها در سال ۲۰۱۱ اتفاق افتاد، هم زمان با اوج و پیشرفت والیبال ایران بود.

شاگردان ولاسکو در آن سال‌ها یازده بازی انجام دادند که حاصل آن ۵ برد و ۶ باخت و در نهایت کسب عنوان نهمی بود، سومین حضور هم در دوره قبلی یعنی سال ۲۰۱۵ اتفاق افتاد که تیم ایران تحت هدایت کواچ، مربی که به تازگی با صربستان قهرمان اروپا شد پا به این مسابقات گذاشت و با ۴ برد و ۷ شکست در مجموع یازده مسابقه به عنوان هشتمی رسید. جام جهانی والیبال هم مانند المپیک هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و میزبانی آن سال‌هاست که بر عهده ژاپن است.

تیم کشورمان انتظار می‌رود در این رقابت‌ها در جمع ۶ تیم برتر باشد و نتایج خوب آن‌ها در رقابت‌های امسال از جمله قهرمانی آسیا و عنوان ششمی لیگ ملت‌های والیبال این توقع را بوجود آورده است. نخستین بازی بلند قامتان ایرانی هم بسیار سخت و دشوار است باید با تیم روسیه انجام شود.

تیم ملی کشورمان از ابتدای سال ۲ مرتبه با روسیه بازی کرده است که حاصل آن یک پیروزی و یک شکست بوده است. نخستین آن در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال بود که در ارومیه برگزار شد و تیم کشورمان ۳- ۰ برد، دومین دیدار آن هم در رقابت‌های انتخابی المپیک و در شهر سن پترزبورگ انجام شد که روسیه ۳ - ۰ به پیروزی رسید و المپیکی شد، روس‌ها اگر چه قهرمان اروپا نشدند، اما این روز‌ها شرایط خوبی دارند، قهرمان لیگ ملت‌های امسال هستند و برای المپیک آماده می‌شوند.

تیم‌های ملی والیبال ایران و روسیه در مجموع ۱۵ مرتبه با هم بازی کرده اند که حاصل آن ۱۲ برد برای روس‌ها بوده است. نتایج دیدار‌های دو تیم به شرح زیر است:

تاریخچه رویارویی تیم‌های ملی والیبال ایران و روسیه

جام جهانی ۲۰۱۱، ایران صفر - روسیه ۳ لیگ جهانی ۲۰۱۳، ایران صفر - روسیه ۳ لیگ جهانی ۲۰۱۳، ایران ۱ - روسیه ۳ جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۱۳، ایران صفر - روسیه ۳ لیگ جهانی ۲۰۱۴، ایران ۲ - روسیه ۳ قهرمانی جهان ۲۰۱۴، ایران صفر - روسیه ۳ لیگ جهانی ۲۰۱۵، ایران ۳ - روسیه ۱ لیگ جهانی ۲۰۱۵، ایران ۳ - روسیه صفر لیگ جهانی ۲۰۱۵، ایران ۱ - روسیه ۳ جام جهانی ۲۰۱۵، ایران صفر - روسیه ۳ المپیک ۲۰۱۶، ایران صفر - روسیه ۳ لیگ جهانی ۲۰۱۷، ایران صفر - روسیه ۳ لیگ جهانی ۲۰۱۸:ایران ۱- روسیه ۳ لیگ جهانی ۲۰۱۹: ایران ۳ - روسیه ۰ انتخابی المپیک ۲۰۱۹: ایران ۰ - روسیه ۳

«خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: