یمن جزئیات عملیات بزرگ «نصر من الله» را اعلام کرد

کدخبر: 2335380

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد برای عملیات اخیر این کشور علیه متجاوزان ۶ ماه کار شناسایی و اطلاعاتی انجام شده بود.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، گفت برای عملیات «نصر من الله» و گرفتار کردن متجاوزان و مزدورانشان در بزرگترین کمین، به مدت شش ماه کار شناسایی و اطلاعاتی انجام شده بود.

او گفت: شماری از افراد وطن‌پرست با نفوذ در داخل صفوف دشمن به نیرو‌های یمنی در این عملیات کمک کردند.

این سخنگو افزود: امروز یکشنبه عملیاتی چند مرحله‌ای را در محور نجران (در جنوب عربستان) آغاز کرده‌ایم. یگان نظامی ما در اجرای این عملیات موفق بوده است. ۹ عملیات موشکی نیز انجام شده که درهم کوبیدن فرودگاه جیزان از جمله آنهاست.

سریع اضافه کرد: نیروی هوایی یمن نیز به تعدادی از اهداف دشمن حمله کرده است. طی بیست و چهار ساعت گذاشته موفق شدیم جلوی پرواز هواپیما‌های دشمن را بگیریم. یگان‌های زمینی ما یگان‌های دشمن را در محور نجران محاصره کرده‌اند.

او افزود: عملیات «نصر من الله» بیست و پنجم ماه اوت گذشته در محور‌های جبهه‌های نجران آغاز شد. این عملیات از بزرگترین عملیات‌ کمین و به دام انداختن نیرو‌های دشمن و فریب خوردگانش از آغاز تجاوز به یمن است. اصل غافلگیری دشمن از مهم‌ترین موفقیت‌های برتری بر دشمن و سازمان‌های اطلاعاتی آن در این عملیات بود. در این عملیات یگان‌های مختلفی از نیرو‌های مسلح ما در فرآیند‌هایی موازی و با مأموریت‌های چندمنظوره شرکت کرده بودند.

این سخنگو در ادامه گفت: یگان‌های مختلف نظامی در این عملیات با آتشبار‌های گسترده شرکت و به همه مکان‌های تجمع و مواضع دشمن حمله کردند. تعداد عملیات یگان موشکی در قالب عملیات نصر من الله در مرحله اول، نه عملیات بود.

سریع افزود: نیروی پهپادی حملات پیاپی به اهداف دشمن انجام داد که برای نیرو‌های ما خطرناک بود. حملات نیروی پهپادی به سردرگمی نیرو‌های دشمن منجر شد و به شکست نقشه‌هایشان کمک کرد.

او در ادامه این کنفرانس خبری اعلام کرد: نیرو‌های مسلح به مهم‌ترین پایگاه‌ها و فرودگاه‌های دشمن در عملیات مشترک پهپادی و موشکی حمله کرده است. یگان‌ها ضد زرهی نیز نقش برجسته‌ای در این عملیات ایفا کرد و تعداد زیادی از خودرو‌های زرهی و نظامی و استحکامات دشمن را درهم کوبید. یگان مهندسی هم در حمله به دشمن نقش آفرین بوده و بیش از ۱۰ دستگاه خودروی نظامی و زرهی را منهدم کرده است.

او درباره تلفات نیروهای دشمن در عملیات بزرگ نیروهای یمنی نیز گفت: سه تیپ وابسته به دشمن در این مساحت آزاد شده در حین اجرای این عملیات تارومار شدند. بیش از ۵۰۰ نفر از نیرو‌های دشمن در این عملیات بر اساس اطلاعات اولیه کشته یا زخمی شدند. بیش از ۲۰۰ نفر از نیرو‌های دشمن در حملات هوایی خود هواپیما‌های متجاوزان و هنگام فرارشان یا تسلیم‌شدنشان کشته شدند. نیرو‌های ما به یک موضع نظامی حساس در ریاض حمله کردند.

«خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: