کاهش ارزبری قطعات ایران خودرو

کدخبر: 2335366

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از داخلی سازی ۴۲ قطعه با همکاری ۲۳ سازنده داخلی و با کاهش ارزبری ۱۷.۴۱ میلیون یورو در تیراژ یک ساله تولید خبر داد.

فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار داشت: با اجرای طرح جهاد خودکفایی قطعات که در زنجیره تامین گروه صنعتی ایران خودرو آغاز شده تاکنون 42 قطعه داخلی سازی شده که کاهش ارزبری بیش از 17 میلیون یورویی به همراه داشته است.

وی همچنین از همکاری با 32 قطعه ساز برای داخلی سازی 67 قطعه در میزهای اول و دوم خودکفایی وزارت صمت خبر داد و گفت: خودکفایی این قطعات در مجموع ۶۹۸ میلیون یورو کاهش ارزبری در بر خواهد داشت.

مقیمی تصریح کرد: از این قطعات، ۹ قطعه تاکنون به تولید انبوه رسیده و ۷ قطعه نیز بزودی به تولید انبوه خواهد رسید.

وی افزود: درحال حاضر ایران خودرو همکاری با دیگر سازمان‌ها را در دستور کار خود قرار داده که حاصل آن تعریف ۲۷ پروژه مشترک بوده است. بیشتر این پروژه ها طی امسال و سال ۹۹ به بهره برداری خواهند رسید.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو بهره برداری از زنجیره ارزش و به‌کارگیری پتانسیل‌های موجود در کشور برای خودکفایی مجموعه‌ها را از دیگر فعالیت های این خودروساز برشمرد و گفت: برنامه‌ریزی برای پیشبرد اهداف خودکفایی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی آغاز شده و با جدیت دنبال می شود.

ایران خودرو در مجموع ۱۴۸ پروژه برای خودکفایی قطعات در سال ۹۸ و بیش از ۱۱۰ پروژه برای سال آینده تعریف کرده که با داخلی سازی حاصل از قطعات این پروژه‌ها کاهش ارزبری قابل توجهی در صنعت قطعه سازی کشور حاصل خواهد شد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: