حذف عنوان «شهید» مصداق بارز اختلاس فرهنگی و ارزشی است

کدخبر: 2334209

جمعی از مداحان و ستایش‌گران بسیجی به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس بیانیه‌ای صادر کردند و گفتند: حذف عنوان «شهید»، مصداق بارز اختلاس فرهنگی و ارزشی است.

جمعی از مداحان و ستایشگران بسیجی به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس بیانیه‌ای صادر کردند. متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«بالاتر از هر کار خیری ، خیر و نیکی دیگری است تا آن‌که فردی در راه خدا کشته شود و بالاتر از کشته شدن در راه خدا خیر و نیکی نیست. پیامبر اکرم (ص)- وسائل الشیعه ج ۱۱ ص ۱۰ حدیث ۲۱)»

«هفته دفاع مقدس یادآور حادثه‌ای عظیم و به بار نشستن حادثه‌ای عظیم‌تر در سیر انقلاب ملت ماست و هیچ‌گاه از ذهن ملت پاک نخواهد شد. حماسه ملت ایران در دفاع مقدس، نمایشگر قله ظرفیت‌های انسانی مردم این سرزمین خدایی است.» مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

همه ساله سی‌ویکم شهریورماه، یادآور حماسه پرافتخار ملتی سرافراز و پایدار است که در دفاعی جانانه و مقدس، چشم جهانیان را خیره کرده و تحسین همگان را برانگیخت. دفاع مقدس ملت شریف ایران که در امتداد عاشورا و تأسی از قیام سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام شکل گرفت، حاوی مفاهیم و آموزه‌های عمیق معرفتی و بصیرتی فراوانی است که جلوه‌های بی بدیل و کم نظیر ایثار و از خود گذشتگی را در اوج قله‌های رفیع انسانیت و شرافت به ظهور رسانده و حقانیت جبهه حق علیه باطل را به ثبت رسانده است.

هشت سال دفاع مقدس شاگردان مکتب آسمانی حضرت روح الله (ره) و پرورش یافتگان اسلام ناب محمدی (ص) و نیک سیرتان عرصه رشادت، شهادت و سرو قامتان مدافع دین و ولایت و مبارزان سلحشور حفظ حریم ایران اسلامی عزیز، حقیقتاً کمر استکبار جهانی و در صدر آن‌ها آمریکا و صهیونیست بین‌المللی را در هم شکست و هیمنه سست و پوشالی آن را در هم کوبید.

ایران اسلامی عزیز که در روزهای آغازین انقلاب شکوهمند خود، به سر می‌برد و می‌رفت تحولی عظیم را در سطح جهان شکل دهد، به‌یکباره جنگی به او تحمیل شد که ظاهراً با رژیم بعث و صدامیان مزدورآمریکا، بلکه با کل دنیا و استعمارگران بلوک شرق و غرب با همه ظرفیت‌های اهریمنی و تسلیحات مدرنشان شکل می‌گرفت.

ملت ایران با دست خالی و البته با توکل و استعانت از قدرت لایزال الهی و استمداد از ائمه هدی علیهم‌السلام و پیروی از رهبر و مقتدای خود، توانست در تاریخ بشریت، حماسه‌ای را بیافریند که نظیر آن را کم‌تر می‌توان مشاهده کرد. حماسه شهیدان والامقام، ایثارگران و جانبازان سرافراز و آزادگان سربلند هشت سال دفاع مقدس در تاریخ ماندگار شد و فریاد رسای آزادمردان غیور و سروقامتان استوار، همواره در گوش مبارزان راه حق و مجاهدان نبرد نور علیه ظلمت، طنین انداز گردید.

اکنون تکلیف ما در برابر این همه عظمت و شکوه و این گنج گران‌سنگ و ذخیره تمام نشدنی چیست؟ تکلیف ما در برابر چشم چراغ ملت که خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هستند، چیست؟ وظیفه ما در قبال مدافعان حریم شرافت و ناموس این مرز و بوم چیست؟ کتب درسی دختران و پسران ما، بیلبوردهای شهری، فضای جامعه، فضای ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها، ذهن دانشمندان و پژوهشگران، سیره و منش کسبه، تجار و بازاریان، عملکرد مسئولین، وزرا و نمایندگان مجلس، حجاب و عفت زنان، غیرت ورزی مردان و... چقدر عطر و بوی رزمندگان دفاع مقدس و شمیم روح‌بخش شهدا و ایثارگران را می‌دهد؟ چقدر استکبارستیزی و ایستادگی در برابر باطل را از شهدا آموخته‌ایم؟ به چه اندازه پیام شهدا را درک کرده‌ایم و به چه میزان راه آن‌ها را ادامه داده‌ایم؟

آری رهبر فرزانه و نایب برحق مهدی فاطمه (س) فرمودند: امروز زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست. چقدر در این مسیر گام برداشته‌ایم؟ آیا انصاف است که اجازه دهیم عده‌ای غافل و قطعاً فریب‌خوردگانی مزدور در شهرداری‌ها نفوذ کنند و به حذف عنوان مقدس «شهید» از تابلوهای شهری بپردازند؟ جبهه ولایت را می‌خواهید، آزمایش کنید؟ حساسیت این ملت را می‌خواهید، بسنجید؟ این ملت تا پای جان، مال و... هرآنچه فکر بکنید پای خون شهیدان خود ایستاده است. حاضر نیستید حتی عنوان شهید را تاب بیاورید، چه برسد به تکریم شهید، شما را چه می‌شود؟

وقتی که در بیانیه‌های قبلی فریاد زدیم که فضای اکثر تبلیغات شهری را لیبرالی و رنگ آن غیرخدایی است، این روزها را می‌دیدیم. آن وقتی که گفتیم از اغلب فضای تبلیغات شهری پیام‌های ضد دینی و حتی ضد انسانی مخابره می‌شود، این روزها را می‌دیدیم.

بحمدالله شهرداری‌ها، مملو از عناصر مومن، خدوم، انقلابی و ارزشی است و ما نمی‌دانیم مسئولین محترم و به‌خصوص قوه محترم قضائیه، کی می‌خواهند دست نفوذی‌های لامذهب را در این عرصه قطع نمایند که به همه مقدسات قسم، اختلاس فرهنگی و فساد فرهنگی، مهم‌تر از فساد و اختلاس اقتصادی است. چه آن‌که اختلاس فرهنگی زیر بنای تمامی فسادها و تباهی‌های عرصه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است. اتفاق اخیر در حذف عنوان «شهید»، مصداق بارز اختلاس فرهنگی و ارزشی است. این‌که پیمانکاران را متهم کنیم نیز نوعی فرار به جلو و پاک کردن صورت مسئله و عذر بدتر از گناه است و اینکه اختصارنویسی را بهانه کنیم نیز مضحک و مشمئزکننده است.

هفته دفاع مقدس با همه عظمت و اقتدار خود آمده است تا ما از خودمان سئوال کنیم از کدامین قبیله‌ایم؟ درجبهه کفر هستیم یا ایمان؟ حسینی هستیم یا یزیدی؟ در زمین دشمن نقش ایفا می‌کنیم یا در جبهه خودی؟ نسبت ما با شهیدان دفاع مقدس چیست؟

اینها سئوالاتی است که همواره باید از خود بپرسیم و جواب آن‌ها را با عملکرد خود تطبیق دهیم تا در مسیر ولایت، ثابت قدم بمانیم و دست از ارزش‌های خود برنداریم. امسال و در هفته پرصلابت دفاع مقدس و هم‌زمان با ایام ماه پیروزی خون بر شمشیر و عزای سیدالشهدا علیه السلام ، شاهد بلوغی مقتدر و دشمن‌شکن از گنجینه هشت سال دفاع مقدس هستیم که قدرت الهی آن، قطعاً با تجلی در اربعین حسینی، استخوان‌های پوسیده استکبار جهانی را خرد خواهد کرد. ما مداحان و ستایشگران جان برکف حریم ولایت، ضمن تجدید پیمان مجدد با خون شهیدان هشت سال دفاع مقدس و آرمان‌های امام راحل عظیم‌الشأن و مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) همان جمله با عظمت سید مقاومت، نصر الله عزیز را تکرار می‌کنیم و برآن تا آخرین نفس و قطره خون تأکید می‌ورزیم که همه دنیا هم علیه ما باشد، ما رهبر عزیزمان را تنها نخواهیم گذاشت و فریاد بر می‌آوریم :

ما ترکناک یابن الحسین (ع)

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: