گزارش تحلیلی «وندی شرمن» در مورد سیاست فشار حداکثری ترامپ به ایران + فیلم

کدخبر: 2334045

وندی شرمن، رییس سابق تیم‌مذاکره کننده آمریکا در دولت اوباما، طی اظهاراتی به نقد سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ پرداخته است و در صحبت‌های خود تصریح کرده که در اعمال تحریم و فشار اقتصادی نیاز به رعایت ظرافت‌هایی وجود دارد.

حجم ویدیو: 7.23M | مدت زمان ویدیو: 00:01:55 دانلود ویدیو

نسیم آنلاین : کارشناسان و متخصصین تحریم در دولت اوباما، همواره نسبت به طرز استفاده دولت ترامپ از ابزار تحریم و فشار اقتصادی در سیاست خارجه ایالات متحده آمریکا انتقاد داشته‌اند. افرادی مانند ریچارد نفیو و الیزابت روزنبرگ در مصاحبه‌ها و یادداشت‌های خود انتقاد داشته‌اند که اعمال تحریم‌ها بدون همراهی متحدین آمریکا اثر چندانی نخواهد داشت و فشار اقتصادی بر روی موضوعات گسترده می‌تواند به ابزارهای اعمال فشار اقتصادی آمریکا ضربه بزند و در آینده کارایی لازم را نداشته باشد.

این‌بار وندی شرمن، رییس سابق تیم‌مذاکره کننده آمریکا در دولت اوباما، طی اظهاراتی به نقد سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ پرداخته است و در صحبت‌های خود تصریح کرده که در اعمال تحریم و فشار اقتصادی نیاز به رعایت ظرافت‌هایی وجود دارد. از نظر وندی شرمن و تیم تحریمی دولت اوباما، نمی‌توان بر روی موضوعات گسترده بر روی ایران فشار آورد و در جهت مهار ایران تلاش کرد. تحریم‌ها زمانی کارایی دارد که نسبت به یک نقطه تمرکز وجود داشته باشد.

وندی شرمن در صحبت‌های خود گفته است:« ما چیزهایی را در رابطه با تحریم می‌دانیم، تحریم‌ها به ندرت رفتار مخرب (نفوذ منطقه‌ای و فعالیت‌های موشکی) را متوقف کرده است. وقتی که اروپایی‌ها اوایل سال 2000 مذاکرات را با ایران شروع کردند، ایران 164 عدد سانتریفیوژ فعال داشت که یکی از مواد مورد استفاده در تسلیحات هسته‌ای است. تا سال 2013 که ما در مذاکرات خیلی جدی شدیم و علیه ایران تحریم‌های یک‌جانبه و چندجانبه غیرقابل باوری را اعمال کردیم و تحریم‌ها منجر به کاهش قابل توجه دارایی‌های مالی آنها شد، آنها در آن موقع 19 هزار سانتریفیوژ داشتند. بنابراین در این مصداق تحریم ایران را بر سر میز مذاکره آورد اما اساسا تحریم جلوی رفتار مخرب (ایران) را نگرفت».

هم‌اکنون ناکامی دولت آمریکا در کشاندن ایران به پای میز تسلیم و پذیرش تمامی شرط‌های آمریکا مشخص شده است. دولت آمریکا تاکنون چند کشور از جمله ژاپن، عمان، فرانسه و ... را به عنوان میانجی به سمت ایران فرستاده است که این میانجیگیری‌ها با شکست روبه‌رو شده است و رییس‌جمهور آمریکا بعد از شکست میانجیگری ادعا می‌کند که کشورهای میانجی، از طرف آمریکا به سراغ ایران نیامده‌اند و تنها از جانب خود صحبت می‌کنند!

حجم ویدیو: 7.23M | مدت زمان ویدیو: 00:01:55 دانلود ویدیو
ارسال نظر: