نامه ۱۳۰۰ بنگاه اقتصادی به کمیسیون اقتصادی مجلس پیرامون لایحه تجارت

کدخبر: 2334042

بیش از ۱۳۰۰ بنگاه اقتصادی ذیل انجمن دارندگان نشان استاندارد با ارسال نامه ای به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب لایحه تجارت ابراز نگرانی کرده و ضمن هشدار در مورد عواقب اجرای آن، آمادگی خود برای اصلاح و رفع مشکلات این لایحه را اعلام کردند.

نسیم آنلاین :‌ بیش از ۱۳۰۰ واحد تولیدی ذیل انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران با ارسال نامه‌ای به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نسبت به فرایند تصویب و مفاد لایحه تجارت انتقاداتی را مطرح کردند.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

ریاست محترم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی

با عرض سلام و تحیت

همانطور که مستحضرید با توجه به اهمیت قانون تجارت ایران که مدت هاست موضوعی چالش برانگیز در حوزه اقتصاد است بنده علیرضا نبی به عنوان کارآفرین و فعال اقتصادی پس از طرح تغییرات در قانون تجارت و تامل در این مواردی را جهت نقد قانون تجارت مطرح می‌کنم.

نکته قابل بحث، تعجیل برای تصویب این قانون و بی توجهی به کارشناسی بیشتر در قانونی است که تصویب آن برای چند دوره به تعویق افتاده بود. عدم مشورت با فعالان اقتصادی و کارشناسان اتاق بازرگانی در نهایت باعث بروز مشکلات عدیده‌ای خواهد شد و حال آن سوء برداشت است که این تعجیل، نمود رزومه‌سازی مجلس در آخرین ماه‌های تصدی نمایندگان محترم قوه مقننه است.

با توجه به اینکه با حرکت در مسیر توسعه، محوریت دادن به رویه‌های رسمی و نفی عرفی سازی لازم است در تغییر این قوانین با تشتت آرای قضایی و تفسیرهای گوناگون که چشم انداز آن اطاله دادرسی و یکسان نبودن طبقات مختلف اجتماعی در برابر قانون است مواجه خواهیم شد.

موضوع مورد نقد دیگر بومی سازی نشدن این قانون و عدم تناسب آن با فضای اقتصادی ایران است. قابل ذکر است بنده به دلیل اینکه با سمت دبیر کلی انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران حداقل با ۱۳۰۰ واحد زیر مجموعه تعامل دارم با اتفاق نظر در این انتقادات به استحضار می رسانم برای همفکری و اصلاح قوانین، در خدمت مجلس محترم هستم و متذکر می شوم این لایحه تجارت نمی تواند مشکلات فعالان عرصه اقتصاد و کسب کار را حل کند

لذا از جنابعالی استدعا دارم با توجه به مقام و مسئولیتتان برای اصلاح و رفع مشکلات مزبور بنا بر مصلحت اقدام موثر مبذول فرمایید پیشاپیش از عنایت شما کمال تشکر و سپاس را دارم.

ارسال نظر: