نمایش عمومی موشک بالستیک «دزفول»

کدخبر: 2334040

«دزفول» یک موشک بالستیک با برد ۱۰۰۰ کیلومتر و سوخت جامد است که برای نخستین‌بار در بهمن سال ۹۷ رونمایی شد.به گفته سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، مواد به‌کار رفته در سرجنگی این موشک قدرت تخریبی دو برابر موشک ذوالفقار دارد.

مراسم رژه ۳۱ شهریور، گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس صبح دیروز همزمان در سراسر کشور در تهران با حضور حسن روحانی، رییس‌جمهوری و در بندرعباس با حضور علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی به صورت ملی برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر رییس‌جمهوری، سرلشکر محمد باقری، رییس ستادکل نیروهای مسلح، سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرلشکر سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، حضور داشتند.

در رژه یگان‌های پیاده و محمول مستقر در محل برگزاری رژه ابتدا یگان‌های پیاده ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و سازمان بسیج مستضعفین از مقابل جایگاه و کلام‌الله مجید رژه رفتند.

در بخش رژه یگان‌های محمول نیز برخی تجهیزات برای نخستین‌بار در رژه به نمایش درآمدند.

از جمله مهم‌ترین دستاوردهایی که برای نخستین‌بار به رژه نیروهای مسلح آمده بود، سامانه سلاح پدافند هوایی برد و ارتفاع‌بلند باور ۳۷۳ بود که ۳۱ مرداد امسال توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.

نیروی زمینی سپاه نیز در یگان‌های محمول خود برای نخستین بار یک سامانه راداری جست‌وجوگر مین‌های زمینی را به نمایش گذاشته بود.

خودروی تاکتیکی ضدمین و ضدکمین (امرپ) طوفان نیز که سال گذشته توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رونمایی و به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحویل داده شده بود، در این مراسم در قالب یگان‌های محمول نیروی زمینی سپاه از مقابل جایگاه عبور کرد.

در بخش موشکی نیز نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۸ فروند موشک بالستیک را از نوع قدرF، عماد، خرمشهر، قیام و سجیل به محل رژه آورده بود.

در این میان یکی از موشک‌های خرمشهری که از مقابل جایگاه عبور کرد، دارای نمونه جدیدی از سرجنگی بود که تاکنون دیده نشده بود.درجریان مراسم رژه نیروهای مسلح در بندرعباس برای نخستین‌بار سکوی پرتاب دوفروند موشک بالستیک دزفول به نمایش درآمد.

«دزفول» یک موشک بالستیک با برد 1000 کیلومتر و سوخت جامد است که برای نخستین‌بار در بهمن سال 97 رونمایی شد.به گفته سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، مواد به‌کار رفته در سرجنگی این موشک قدرت تخریبی دو برابر موشک ذوالفقار دارد.

«روزنامه صبح نو»

ارسال نظر: