وزیر خارجه فرانسه: باید به اصول برجام بازگشت

کدخبر: 2333851

«ژان ایو لو دریان» از ضرورت بازگشت به اصول توافق وین در خصوص ایران سخن گفت.

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در سخنانی از ضرورت بازگشت به برجام سخن گفت.

لو دریان گفت: باید به اصول توافق وین در خصوص ایران بازگشت.

وی همچنین تصریح کرد: امیدواریم در خصوص صدور ویزای آمریکا برای رئیس‌جمهور ایران به منظور حضور در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل، صدای عقل حکم‌فرما باشد.

لو دریان ابراز امیدواری کرد نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی برای کار بر روی آتش‌بس و ایجاد آرامش باشد.

پیشتر نیز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی گفته بود هیئت ایرانی می‌تواند برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کند.

همچنین آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد این سازمان در خصوص صدور روادید برای حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران و محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران با مقامات آمریکایی در تماس است.

برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام پس از چندسال مذاکره، تیرماه ۱۳۹۴ با توافق بین ایران و کشور‌های ۱+۵ (انگلیس، آلمان، آمریکا، فرانسه، روسیه و چین) به نتیجه رسید و در نتیجه آن تحریم‌های هسته‌ای ایران برداشته شد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا ۱۸ اردیبهشت ماه سال ۹۷ تحت تاثیر فشار لابی صهیونیسم خروج این کشور از برجام را اعلام کرد و چهاردهم آبان همان سال نیز دور تازه تحریم‌های ضد ایرانی که عمدتاً صادرات نفت ایران، صنایع هوایی، کشتیرانی و بانکی را شامل می‌شد به اجرا گذاشت.

سایر کشور‌های امضاکننده برجام یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین‌المللی، تأکید کردند به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت‌هایشان با ایران حمایت می‌کنند.

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر: