شرکت هپکو هفته آینده تعیین تکلیف می‌شود

کدخبر: 2333813

وزیر اقتصاد گفت: درباره سهامدار عمده شرکت هپکو اراک مذاکراتی با دو نفر از متقاضیان داریم که یکی از آن‌ها به مرحله نهایی رسیده و امیدواریم طی هفته آینده به طور قطعی تعیین تکلیف شود.

فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه معارفه رئیس جدید سازمان خصوصی‌سازی درباره حل مشکلات کارگران هپکو اراک گفت: خوشبختانه به تازگی مدیر جدید و پر انرژی منصوب شد که بر اساس ارزیابی ما برنامه مشخصی دارد.

وی افزود: من از کارکنان این واحد می‌خواهم که اجازه بدهند مدیر جدید کار خود را آغاز کند و امیدواریم در آینده نه چندان دور این مشکل حل شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: درباره سهامدار عمده شرکت هپکو اراک مذاکراتی با دو نفر از متقاضیان داریم که یکی از آنها به مرحله نهایی رسیده و امیدواریم طی هفته آینده به طور قطعی تعیین تکلیف شود.

دژپسند با اشاره به نوسانات بازار بورس گفت: این نواسانات در یک دامنه مشخص طبیعی است و نباید شتابزده عمل کرد.

روش‌های واگذاری باید اصلاح شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین با اشاره به اینکه موارد انتقاد در خصوصی سازی‌ها را بررسی کردیم افزود:​ مراحل واگذاری منطبق بر قوانین و مقررات انجام شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: قانون جدیدی که چند ماه قبل ابلاغ شد برای خریداران سهام راهبردی علاوه بر اهلیت مالی باید اهلیت فنی و تخصصی نیز سنجیده شود که این قانون پیش از این وجود نداشت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: سعی می‌کنیم در هیئت واگذاری روش‌های واگذاری و قیمت‌گذاری را متنوع کنیم و از روش‌هایی مثل واگذاری مدیریت و اجاره به شرط تملیک استفاده شود.

وی با بیان اینکه امسال ۶ پالایشگاه و سهام بیمه البرز به عنوان سهام دولتی در بورس عرضه شد گفت:​ هدف از واگذاری ها، ​ تأمین مالی دولت نیست بلکه ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای نجات اقتصاد کشور از دولتی بودن است.

دژپسند با اشاره به اینکه آقای پوری حسینی رئیس سابق سازمان خصوصی سازی قبل از بازداشت شدن استعفاء داده بود افزود: بازداشت وی همزمان با استعفایش شد.

وی ادامه داد: ممکن است یک مدیر دچار اشتباه شود، اما این موضوع با انحراف و فساد متفاوت است.

وزیر اقتصاد گفت: رئیس جدید سازمان خصوصی‌سازی در شرایطی این سمت را قبول می‌کند که باید با اشراف بر قوانین و قبول خطر مدیریتی وارد شود و در این مسیر نمی‌شود با ترس و واهمه جلو رفت.

وی با بیان اینکه آقای صالح مسلط به قانون است افزود: قرار نیست در این سازمان اموال دولت به تاراج گذاشته شود و کسی نباید دندان تیز و برای خودش سفره‌ای پهن کند که سلامت آقای صالح نیز برای ما مشخص است.

دژپسند با اشاره به ضرورت هدایت نقدینگی به بورس و حمایت از تولید گفت:​ خوشبختانه در سه ماهه نخست امسال بر اساس آمار بانک مرکزی، ​ رشد اقتصادی غیر نفتی کشور مثبت چهار دهم درصد بوده است.

خبرگزاری مهر

ارسال نظر: