هدایای مناسب محرم و اربعین

کدخبر: 2333760

از جمله معمول‌ترین مراسم در ایام محرم و اربعین، پیاده‌پیمایی هیئت‌های عزاداری، تهیه و توزیع نذری و مراسم روضه‌خوانی و تعزیه هستند. به جا آوردن این آداب نیاز به برخی امکانات و تمهیداتی هرچند ساده و اولیه خواهد داشت. تهیه این لوازم برای برگزاری با شکوه یک مراسم گاهی به تنهایی قابل انجام نخواهد بود و چه بسا یاری رساندن در این امر چیزی کمتر از بنیان آن نداشته باشد.

نسیم آنلاین : مناسبت ها و یادبودها همواره بخشی از یک تقویم را در سال تشکیل می‌دهند. این‌گونه مناسبت ها گاهی جنبه‌ی بین‌المللی دارد و بعضی مواقع به یک ملیت و فرهنگ محدود می‌شود. در کشور ما یادبودها درجه بندی متفاوتی با یکدیگر دارند، به این صورت که می‌تواند بهانه‌ای برای تبریک به یک صنف قلمداد شود و یا همچون عید نوروز کل مردم را به تکاپو بیاندازد. این میزان اهمیت در سبک زندگی ما ایرانیان تاثیر به سزایی دارد و همه ما کم و بیش با آن آشنا هستیم.

اما وجود این یادواره‌ها در تقویم، می‌تواند نقطه عطفی برای دقت بیشتر به ارزش این مناسبات باشد. دلیلی خوب برای توجه به یکدیگر و تحکیم روابط انسانی، در بسیاری از این شرایط قابل مشاهده است. همین که بتوان حسی خوب را به کسی انتقال داد، کاری بسیار مفید خواهد بود. تبریک و تسلیت با بیان یک جمله ساده و یا یک هدیه می‌تواند این امر را محقق کند.

بسیاری از مناسبات در ایران به دلیل اسلامی بودن کشور ریشه در باورها و اعتقادات مذهبی مردم دارد. اعیاد و عزاداری‌های متعددی در طی سال با مراسم و آداب خاص خودشان برگزار می‌شوند. یکی از مهم‌ترین این یادبودها دهه اول محرم و اربعین حسینی است. این مراسم عزاداری هرساله در جا‌ی‌جای ایران برگزار می‌شود و در طی آن آداب عزاداری به اجرا در می‌آید.

از جمله معمول‌ترین مراسم در ایام محرم و اربعین، پیاده‌پیمایی هیئت‌های عزاداری، تهیه و توزیع نذری و مراسم روضه‌خوانی و تعزیه هستند. به جا آوردن این آداب نیاز به برخی امکانات و تمهیداتی هرچند ساده و اولیه خواهد داشت. تهیه این لوازم برای برگزاری با شکوه یک مراسم گاهی به تنهایی قابل انجام نخواهد بود و چه بسا یاری رساندن در این امر چیزی کمتر از بنیان آن نداشته باشد.

بنابراین بد نیست تا نیم نگاهی به این اتفاق سالیانه داشته باشیم تا هدایای تبلیغاتی مناسب این ایام را نیز بهتر بشناسیم. درواقع این گونه هدایا می‌تواند با درنظر گرفتن نیاز مستقیم مراسمات انتخاب شود و یا با دربرداشتن یک یادبود از محرم و اربعین به فرم ایده‌آلی تبدیل شوند. به طور کل این دست از هدایا را می‌توان هدایای تبلیغاتی مذهبی نام گذاشت، که به ویژه برای مناسبات مذهبی مناسب خواهند بود.

در طی اجرای آداب سوگواری، در شب‌های محرم، نوشیدنی‌هایی همچون آب، چای، انواع شربت در میان عزاداران پخش می‌شود. در سالهای دورتر این نوشیدنی‌ها در لیوان و فنجان شیشه‌ای ریخته می‌شد، اما به مرور لیوان‌های یک‌بار مصرف جایگزین مناسب‌تری برای آن‌ها شدند. یکی از هدایای تبلیغاتی پرکاربرد ، لیوان کاغذی یک‌بار مصرف است، که با داشتن یک طرح مناسب به خوبی مستعد استفاده در مراسم سوگواری محرم و اربعین هستند. حتی برای پیاده‌روی اربعین می‌توان فلاسک مناسبی برای حمل نوشیدنی را در نظر گرفت، تا کمک حال آنها در طول مسیر باشد. از دیگر مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد، لباس‌های مناسب با این رویداد خواهد بود. پوشیدن لباس سیاه به معنی عزادار بودن، در ایران رواج دارد. در محرم نیز با پوشیدن لباس‌های سیاه، غم و عزای خود را به نمایش می‌گذارند، و به نوعی دیگر با یکدست شدن حضور خود در این مراسم را به اطلاع می‌رسانند. برای آقایان تی‌شرت و پیراهن تیره، کلاه زمستانی و یا کلاه آفتاب‌گیر با توجه به شرایط فصلی و برای بانوان هم روسری و شال مناسبتی، کلاه نقابدار و سربند، از انواع پر مصرفی هستند که به عنوان هدیه پسندیده خواهند بود. حتی استفاده از نشان سینه فلزی (بَج فلزی) با عبارات و اشکال مناسب این ایام هم برای شخصی که از کت و شلوار و لباس رسمی استفاده می‌کند یک انتخاب خوب به شمار می‌رود. پکیج‌های مذهبی که ضروریاتی همچون قرآن جیبی، کتاب ادعیه، خاک تیمم، مهر و جانماز را در بر داشته باشد بسیار مفید خواهد بود. این نوع پکیج‌ها با توجه به سلیقه و نیاز می‌توان اقلام متفاوتی را شامل شود.

اما گاهی هدایای تبلیغاتی قابلیت استفاده به صورت مستقیم را نخواهند داشت. این گونه هدایا کمی جنبه‌ی رسمی تری دارند و برای افراد خاص مناسب‌تر است. به طور مثال برای یک مدیر، معاون یا دبیر، یک تابلوی زیبا با محتوای یک دعا بسیار مناسب‌ خواهد بود. تابلویی که درون محتوایی از یک خوشنویسی، معرق، کاشی و یا سایر هنرها داشته باشد. همینطور یک قرآن نفیس با خط زیبا به همراه قاب محافظ آن، یا شاسی چوبی که ادعیه‌ای به رویش نوشته شده باشد هم از دیگر انتخاب‌ها برای این دست افراد است. اگر حس می‌کنید که تمام این موارد گفته شده هم باب میل فرد مورد نظرتان نخواهد بود، به سراغ یک تابلو فرش نفیس بروید. شاید خاص و کم نظیر بودن این تابلو فرش می‌تواند به ذوق افرادی که سخت پسند هستند بیاید و شما را در این راه کمک کند. این گونه هدایای مذهبی نه تنها برای محرم و اربعین کاربردی خواهند بود بلکه با کمی تغییر در محتوای آن برای سایر مناسبات مذهبی نیز قابل استفاده خواهند بود. با اشاره به این موضوع بد نیست که به یک هدیه مناسب دیگر در این باب اشاره شود. یک تندیس متشکل از یک نماد مناسب و یک متن شایسته هم می‌تواند به خوبی لایق یک هدیه‌ی مناسبتی باشد. به طور مثال برای محرم یک تندیس که پرچم یا حسین را به صورت نمادین به روی خود دارد، مناسب است.

هدایای تبلیغاتی در بیشتر موارد کارآمد و موثر خواهند بود، و علاوه بر کاربردی بودن و ثبت در اذهان، به شما در توسعه کسب و کار کمک خواهد کرد. در تمام موارد یاد شده الزامی به درج یک نام یا نشانی از شما وجود ندارد. همین که این اندیشه نیک برای هدیه دادن در ذهن شما وجود داشته باشد، کافی است تا در یاد مخاطبتان باقی بمانید. تفاوتی نمی‌کند که مخاطب شما چه کسی است و یا به چه بهانه و مناسبتی قصد هدیه دادن را دارید، تنها کافی است که در این کار کمی دقت کنید تا بهترین هدیه را بیابید. هدایای تبلیغاتی مذهبی ، با ریشه در اعتقادات دینی یک انتخاب خوب برای مناسبت‌های مذهبی همچون ماه محرم و اربعین خواهد بود. هدیه‌ای که اندیشه نیک شما را شامل خواهد شد و حس خوبی را برای دیگران به ارمغان می‌آورد.

منبع: هدایای تبلیغاتی حس هفت

ارسال نظر: