اختلال در تولید و صادرات نفت عربستان

کدخبر: 2333540

در نتیجه حملات پهپادی نیروهای یمنی علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی، روزانه ۵ میلیون بشکه نفت تولیدی این کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد که این میزان نیمی از تولیدات روزانه نفت عربستان به شمار می‌رود.

رویترز خبرداد منابع مرتبط با ریاض اعلام کرده‌اند که تولید و صادرات نفت عربستان در نتیجه حملات پهپادی صورت گرفته از سوی نیروهای یمنی دچار اختلال شده است.

در همین ارتباط سه منبع نزدیک به عربستان سعودی گفته‌اند که در نتیجه حملات پهپادی نیروهای یمنی علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی، روزانه ۵ میلیون بشکه نفت تولیدی این کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد که این میزان نیمی از تولیدات روزانه نفت عربستان به شمار می‌رود.

اختلال در تولید و صادرات نفت عربستان پس از آن صورت گرفته است که ارتش و کمیته های مردمی یمن در ادامه نبرد خود با متجاوزان سعودی موفق شدند یک عملیات پهپادی موفقیت آمیز را علیه شرکت نفتی آرامکو عربستان در شرق این کشور انجام دهند.

در همین ارتباط، وزارت کشور عربستان با تائید این حمله اعلام کرد: بامداد امروز دو آتش‌سوزی در تاسیسات نفتی در استان «بقیق» و «هجره خریص» به وقوع پیوست و این دو آتش‌سوزی در نتیجه هدف قرار گرفتن شرکت آرامکو به وسیله پهپاد اتفاق افتاده است.

همچنین یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن چند ساعت پس از این حملات ضمن تائید بزرگترین حمله به تاسیسات نفتی در دورترین نقطه شرقی عربستان، از ادامه این حملات در صورت تداوم جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن خبر داد.

مهر

ارسال نظر: