ایران آماده برداشتن گام چهارم

کدخبر: 2333387

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بابیان اینکه اروپا در گام سوم کاهش تعهدات ایران دستپاچه است،گفت: دشمنان نشان داده اند که غیر قابل اعتماد هستند.

ابوالفضل حسن بیگی ضمن بیان اینکه ایران بر اساس مفاد برجام به عنوان یک معاهده بین‌المللی مقید به انجام تعهدات خود است، ابراز داشت: بعد از روی کار آمدن ترامپ و اقدام نابخردانه وی در خارج شدن آمریکا از برجام ما نیز می‌توانستیم همان زمان از برجام خارج شویم اما به چند دلیل در برجام باقی ماندیم.

وی درباره دلایل باقی ماندن ایران در برجام، افزود: ابتدا بدعهدی و قانون‌شکنی آمریکا در سطح بین‌الملل باید رو می‌شد تا برای آینده حرف و جایی برای سخن گفتن آمریکا باقی نماند، برجام یکی از معاهدات بین‌المللی بود که افکار عمومی در سطح بین‌الملل نسبت به اجرای آن همواره در راستای آرامش و تثبیت امنیت حساس بودند و دولت‌ها و کشورها نیز ما را به عنوان کشور باثبات که در قامت ابرقدرت مقابل آمریکا قد علم کرده و کنار آن قانون‌مدار است شناخته و حق را به ایران دادند.

شکسته شدن هیمنه آمریکا توسط ایران

عضو خانه ملت ضمن بیان اینکه تمام توطئه‌های آمریکا شامل ایران هراسی، تک‌قطبی شدن جهان و کدخدا بودن در سطح بین‌الملل نقش بر آب شده است، ابراز داشت: ایران به عنوان کشور مقتدر و ملتی باعظمت مقابل آمریکا ایستاده و در این برهه از فرصت‌های طلایی برای تقویت بنیه دفاعی خود بهره برده است به گونه‌ای که امروز دنیا هم متوجه امر شده و آمریکا نیز جرأت حمله به ایران را ندارد.

حسن‌بیگی در ادامه تصریح کرد: آمریکا خود را کدخدای دنیا می‌داند ولذا جمهوری‌اسلامی ایران این هیمنه پوشالی را در هم شکسته است.

وی ضمن بیان اینکه مقاومت و توسعه آن در سطح منطقه به حد اعلای خود رسیده است، افزود: اسرائیل توانست با یک حمله برق‌آسا کشورهای بزرگ نظیر مصر، عراق، سوریه، اردن، فلسطین و جهان عرب را شکست دهد ولی امروز حزب‌الله برخوردی مقابل اسرائیل انجام می‌دهد که آنها از هرگونه تنش با حزب‌الله می‌ترسند تا جایی که وزیر دفاع خود را نیز عزل کردند.

ایران آماده برداشتن گام چهارم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بابیان اینکه در داخل کشور نیز تلاش شد تا از مفاد برجام استفاده شود، ابراز داشت: خوشبختانه امروز شاهدیم در بحث هسته‌ای، دفاعی و ... جمهوری‌اسلامی از داخل نیز مستحکم شد و همدلی و هماهنگی جواب داد به نحوی که آرمان همه ملت ایران امروز ایستادگی مقابل آمریکا است.

حسن‌بیگی بابیان اینکه در زمان خودش گام اول و در مقطع تاریخی بعد گام دوم برداشته شد، تصریح کرد: امروز در شرایطی گام سوم را برمی‌داریم که دانشمندان ایرانی توانستند سانتریفیوژهای نسل شش و هشت را بسازند که هرگز آمریکا و اروپا باور نمی‌کردند جمهوری‌اسلامی ایران بتواند موفق شود.

وی افزود: امروز برای زنجیره‌های ۲۰ و ۴۰ تایی و تأمین ۱۹۰ هزار سو که رهبر معظم انقلاب در حین مذاکرات این سقف را تعیین کرد آماده هستیم و قادریم در ظرف کمتر از یک هفته اورانیوم بالای ۲۰ درصد و هر عدد دیگری که نیاز باشد تهیه و مصرف داخل را تأمین کنیم بدون اینکه نیازی به هیچ کشور خارجی وجود داشته باشد.

عضو خانه ملت اضافه کرد: با اقداماتی که انجام شد اروپایی‌ها دست‌پاچه هستند و ترامپ را تحت‌فشار قراردادند و در آینده نه‌چندان دور اگر اروپایی‌ها نتوانند منافع برجام را برای ایران تأمین کنند گام چهارم کاهش تعهدات را نیز با قدرت برخواهیم داشت.

خبرگزاری مهر

ارسال نظر: