رسوایی فعالان حوزه زنان در ماجرای خودسوزی دختر جوان

کدخبر: 2333369

متاسفانه به نظر می‌رسد، فعالان حوزه زنان همچون اعضای فراکسیون زنان مجلس، به جای اینکه پیگیری چنین اتفاقاتی را در دستور کار خود قرار دهند و تلاش کنند خبر دقیق و متقنی به فضای عمومی جامعه منتقل کنند، در حال فرافکنی و موج سواری بر روی چنین حوادثی برای پیش بردن طرح‌های خود هستند.

نسیم آنلاین : دوشنبه ۱۱ شهریور ماه خبر خودسوزی دختری در مقابل دادگستری تهران در فضای رسانه‌ای کشور مطرح شد. موج رسانه‌ای این دختر را به نام سحر و علت خودسوزی او را محکومیت ۶ ماهه‌اش برای ورود غیرقانونی به ورزشگاه آزادی اعلام کردند.

حالا پس از گذشت چند روز از این موج رسانه‌ای، پدر این دختر که سارا نام داشت در مصاحبه امروز خود اعلام کرده است که دخترش دارای بیماری اعصاب و روان بوده است.

پدر سارا گفته است :«سارا بیماری اعصاب و روان داشت، حالش اصلا خوب نبود، چند سالی قرص و دارو می‌خورد، البته مادرش یواشکی به او دارو می‌داد، چون خودش معتقد بود که بیماری ندارد. مرتب دارو را در چایی و نوشیدنی به دخترم می‌داد، ولی از یک‌سال پیش دارو را قطع کرد. دکتر گفته بود وقتی دارو را قطع می‌کنید، باید مواظبش باشید، چون ممکن است کارهای خطرناک کند. یک بار هم در دانشگاه خودکشی کرده بود»

طی چند روز گذشته بسیاری با موج سواری در مورد این داستان جامعه ایران را دچار تنش کرده و خواستار تحریم فوتبال ایران توسط فدراسیون جهانی فوتبال جهت حضور زنان در ورزشگاه‌ها شدند.

معصومه ابتکار و پروانه سلحشوری از جمله مسئولانی بودند نسبت به این اتفاق واکنش‌هایی نشان دادند. ابتکار معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری از نامه نگاری با ریاست قوه قضائیه برای عدم تکرار این اتفاق خبر داد. پروانه سلحشوری از اعضای فراکسیون زنان مجلس نیز در واکنشی عجیب اقدام این دختر را با خودسوزی محمد بوعزیزی در سال ۲۰۱۰ که موجب آغاز انقلاب تونس شد، مقایسه کرده و خواستار واکنش عمومی به این اتفاق شده است.

پروانه سلحشوری گفته است:«مگر سوختن یک دکه‌دار در تونس منجر به انقلاب نشد؟ پس چرا ما اینقدر نسبت به هم بی‌تفاوت هستیم؟ چرا وقتی این همه زنان را تحت فشار قرار می‌دهند، ساکت هستیم و کسی حرفی نمی‌زند؟ مادامی که واکنش مردم به این مقولات جدی نشود، این رویه ادامه پیدا می‌کند، اگر همنوایی ایجاد می‌شد، قطعا این فشارها بالاخره یک جایی متوقف می‌شد. »

متاسفانه به نظر می‌رسد، فعالان حوزه زنان همچون اعضای فراکسیون زنان مجلس، به جای اینکه پیگیری چنین اتفاقاتی را در دستور کار خود قرار دهند و تلاش کنند خبر دقیق و متقنی به فضای عمومی جامعه منتقل کنند، در حال فرافکنی و موج سواری بر روی چنین حوادثی برای پیش بردن طرح‌های خود هستند. امری که به نوعی بازی کردن با افکار عمومی تلقی شده و با وظایف نمایندگی مجلس تناقض دارد. قطعا تلاش برای حفظ امینت روانی جامعه مسئولیت تمامی فعالان اجتماعی و سیاسی است.

ارسال نظر: