موسسات خیریه‌ای که خانواده‌های فقیر را به عدم بارداری ترغیب می‌کنند!

کدخبر: 2333288

مسئول موسسه خیریه پدر مهربان بقیع از فعالیت موسسات خیریه‌ای خبر داد که با حمایت برخی از پزشکان، خانواده‌های بی‌بضاعت و فقیر را به عدم بارداری ترغیب می‌کنند!

حجت‌الاسلام مهدی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا از برگزاری پویش "کودکان کربلایی" با محوریت کودکان و مادران نیازمند خبر داد و اظهار کرد: زمان تحت پوشش قرار گرفتن کودکان و مادران نیازمند در این پویش از قبل زایمان تا دوران تحصیل کودک است.

مسئول موسسه خیریه پدر مهربان بقیع با اشاره به ویژگی منحصر به‌فرد این موسسه در حمایت از مادران باردار افزود: به پیروی از دستور مقام معظم رهبری و با توجه به اهمیت بسیار بالای افزایش نیروی انسانی، هرگز به کسی نمی‌گوییم که چون شما فقیرید، صاحب فرزند نشوید! بلکه در برنامه‌ای که از طرف موسسه ما به مناسبت عید غدیر برپا شد، در فراخوانی اعلام شد که به هر خانواده‌ای صاحب فرزند شود و اسم فرزندش را علی بگذارد، از طرف موسسه، هدیه‌ای هم دریافت می‌کند.

وی با اشاره به موسسات خیریه‌ای که با حمایت بعضی از پزشکان، خانواده‌های بی‌بضاعت و فقیر را به عدم بارداری ترغیب می‌کنند، خاطرنشان کرد: برای مادرانی که هزینه زایمان ندارند، هزینه‌اش را فراهم می‌کنیم یا برای خانم‌های بارداری که پول کافی برای تشکیل پرونده پزشکی در دوران بارداری ندارند، هزینه لازم را تهیه می‌کنیم؛ بعد از تولد نوزاد نیز اگر مادر در تامین شیر فرزندش دچار مشکل باشد، برای کودک، شیرخشک تهیه و همینطور پوشک، پوشاک و داروهای مورد نیازش را فراهم می‌کنیم.

این فعال اجتماعی در مورد پوشش کودکان بیمار در این پویش گفت: بعضی از کودکان تحت پوشش شرایط خاصی دارند مثلا اوتیسمی هستند و هزینه‌های بالایی هم صرف درمانشان می‌شود؛ موارد بسیار هزینه‌بر در بعضی کودکان تحت پوشش ما، تهیه سمعک برای کودکان دچار به کم‌شنوایی است همچنین تعدادی کودک تحت پوشش دچار معلولیت هم داریم که باید در راستای توانبخشیشان هزینه کنیم.

وی با اشاره به موفقیت‌های این موسسه در درمان کودکان بیمار نیازمند افزود: برای نمونه ما کودکی داشتیم که معلولیتش به حدی بود که حتی نمی‌توانست بنشیند و فقط دراز می‌کشید؛ بعد از توانبخشی که با کمک‌های مردمی هزینه‌اش فراهم شد، این کودک توانست بنشیند و هم‌اکنون خانواده‌اش بسیار از این بابت خوشحالند.

حجت‌الاسلام جعفری در پاسخ به این سؤال که چه تعداد کودک در این پویش، تحت پوشش قرار داده می‌شوند، تصریح کرد: در حال حاضر 270 کودک در این موسسه تحت حمایت داریم و پیش‌بینی می‌شود که تمام این کودکان با کمک‌های جمع‌آوری شده از این پویش، تحت حمایت قرار بگیرند.

خبرگزاری تسنیم

ارسال نظر: