امنیت اقتصادی تنها با مبارزه فساد حاصل می‌شود

کدخبر: 2333193

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی گفت:مسئولین و مردم مصمم‌اند پرچم مبارزه با استکبار، مقاومت برای هدف و مبارزه با فساد را که رهبری معظم انقلاب برافراشته‌اند، نگاه دارند.

رئیس قوه قضائیه در پایان نشست مشترک سران قوا با تسلیت ایام شهادت امام حسین ( ع) و یاران باوفایش، فلسفه قیام اباعبدالله ( ع) را امر به معروف و نهی از منکر و امر به گسترش خوبی‌ها و نهی از همه پلشتی‌ها و زشتی‌ها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی ما جامعه مبتنی بر امر به خوبی‌ها و نهی از بدی‌ها است، گفت: آنچه که همگان بر انجام آن مصمم هستیم مبارزه با ظلم و فساد و کجی و انحراف است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: امروز مسئولان در کشور مصمم هستند زیر پرچم مبارزه با استکبار، مقاومت در راه هدف و مبارزه با فساد که رهبر معظم انقلاب برافراشتند، حرکت کنند و بحمداله این مقاومت و ایستادگی در مردم ما نهادینه شده و در مقابل تهدیدات دشمن روز به روز مقاومت مردم ما بیشتر است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ‌کدام از مسئولان و دغدغه‌مندان انقلاب اسلامی فساد را برنمی‌تابند، گفت: در پیام ۸ ماده‌ای مقام معظم رهبری قوه مقننه موظف به بستن منافذ فساد و اصلاح قوانین و مقررات، دستگاه اجرایی و دولت موظف به اصلاح بسترهای فساد زا و دستگاه قضائی موظف به مبارزه عبرت آموز با مفسدان و کسانی که قانون شکنی می‌کنند هستند که این موارد می‌تواند به مبارزه با فساد کمک نماید.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد سه قوه مصمم هستند مبارزه با فساد که خواست مردم و مقام معظم رهبری است و در ذات انقلاب اسلامی ماست نهادینه شود.

وی به موضوع رونق تولید اشاره کرد و بیان داشت: رونق تولید در پرتو امنیت اقتصادی است و امنیت اقتصادی حاصل نمی‌شود مگر اینکه مبارزه با فساد صورت گیرد.

وی یادآور شد: امروز موضوع مبارزه با فساد، بحثی است که نه فقط در قوه قضائیه بلکه در قوای دیگر و همه نهادهای حکومتی یک امر دارای اولویت است و امیدواریم روز به روز شاهد رونق تولید و ایجاد اشتغال در کشور باشیم.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: مدیران، با جرأت به پیش روند و با شجاعت کار کنند، کسانی که قلم به دستشان هست به هیچ عنوان قلمشان نلرزد و مصمم باشند و بدانند که امروز بنای نظام و مسئولان قوا حمایت از مدیران شجاعی است که با جسارت تصمیم می‌گیرند و کار را اجرایی می‌کنند و نمی‌گذارند به مردم سخت بگذرد و مشکلات مردم را حل می‌کنند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه بنای ما حمایت از تولید، کارگاه‌های تولیدی و مدیران با کفایت و شجاع است که هم روحیه تولید و هم ایجاد اشتغال و مبارزه با فساد دارند، اظهار کرد: امیدواریم در این عرصه بتوانیم در راستای آنچه که خواست مردم است با همکاری همگان گام برداریم.

وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در پایان این نشست در رابطه با گام سوم کاهش تعهدات برجامی ، افزود: این موضوع تصمیم و اراده جدی نظام را نشان می‌دهد که در برداشتن این گام‌ها بسیار مصمم است، این مصمم بودن به اعتبار روحیه مقاومت و ایستادگی مردم عزیز است و ان‌شاءالله همه ما بتوانیم در این جهت انجام وظیفه کنیم. رئیس قوه قضائیه ابراز امیدواری کرد این نشست‌ها به تعامل هرچه بیشتر قوا کمک کند.

خبرگزاری مهر

ارسال نظر: