عقب ماندن دونالد ترامپ از رقبای دموکرات خود در انتخابات ۲۰۲۰

کدخبر: 2333034

نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی از عقب افتادن رئیس‌جمهور آمریکا از رقبای دموکرات خود در انتخابات ۲۰۲۰ است.

نتایج نظرسنجی جدید دانشگاه کوئینیپیاک نشان داد که همه نامزد‌های دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ با اختلاف چشمگیری از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشی گرفته‌اند.

این نظرسنجی نشان داد که جو بایدن با امتیاز ۵۴، با اختلاف ۱۶ درصدی از ترامپ پیش افتاده است. ترامپ تنها ۳۸ درصد از آرا را بدست آورد. پیت بودجج نیز که کمترین آرا را در میان هم حزبی‌های خود کسب کرد (۴۹ درصد) نیز با اختلاف ۹ درصدی در مقایسه با ترامپ با ۴۰ درصد آرا، پیشتر از او قرار گرفت.

نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک دومین نظرسنجی انجام شده در ماه آگوست است که در آن ترامپ حداقل با اختلاف ۵ امتیازی از رقبای دموکرات خود عقب مانده است. به طور میانگین در نظرسنجی‌های ماه آگوست بایدن با ۴۹ درصد آرا از ترامپ با ۳۹ درصد آرا پیشی گرفته بود.

همچنین نتایج نظرسنجی جدید «مورنینگ کانسالت» نشان داد میزان محبوبیت دونالد ترامپ در تمامی ایالت‌هایی که انتظار رقابت تنگاتنگ در انتخابات ۲۰۲۰ در آن‌ها می‌رود، افت داشته و حاکی از آسیب پذیری چشمگیر رئیس جمهور آمریکا در انتخابات پیش‌رو است. بر اساس این نظرسنجی میزان محبوبیت ترامپ در ۱۷ ایالت مهم که انتظار می‌رود در انتخابات سال آینده آمریکا رقابت فشرده‌ای داشته باشند، کاهش یافته است و فقط در دو ایالت جرجیا و تگزاس، میزان محبوبیت رئیس جمهور فعلی آمریکا بالاتر از حد گزارش شده است. دموکرات‌ها معتقدند ترامپ نمی‌تواند موفقیت سال ۲۰۱۶ را بار دیگر تکرار کند و بخش اعظمی از حمایت این ایالت‌ها را از دست خواهد داد.

سی ان ان یادآور شد ترامپ به لحاظ تاریخی در موقعیت بدی قرار دارد. هیچ یک از روسای جمهور وقت آمریکا در نظرسنجی‌ها تا این حد در مقابل رقبای خود ضعیف نشان داده نشده‌ بودند.

بنابر گزارش سی ان ان، ترامپ در تمامی نظرسنجی‌های صورت گرفته تا به امروز از رقیب دموکرات خود جو بایدن عقب بوده است. ترامپ تا زمان انتخابات آتی آمریکا در سال ۲۰۲۰ فرصت دارد بتواند کشتی انتخاب مجدد در انتخابات را به مسیر درست آن برگرداند. اما در ۱۰ ماهی که جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را به رقبای دموکرات خود واگذار کردند، ترامپ نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد. حتی می‌توان گفت که او در موقعیت بدی قرار دارد.

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر: