برای سفر اربعین امسال چند دینار همراه داشته باشیم؟

کدخبر: 2333027

سفیر ایران در عراق گفت: زائران ایرانی باید حداقل ۱۰۰ تا ۲۰۰ دینار همراه خود به عراق ببرند تا برای سایر هزینه ها از جمله حمل و نقل با مشکلی برخورد نکنند.

«ایرج مسجدی» ظهر امروز در نشست ستاد مرکزی اربعین که در وزارت کشور برگزار شد، بیان کرد: مراسم معنوی اربعین در عراق یک برنامه کاملا مردمی است و نقش دولت تنها در حد مدیریت امنیت است.

وی افزود: مردم عراق دغدغه ای مانند گم شدن ندارند، زیرا برای مراسم اربعین در کشور خود سفر می کنند و به زبان رسمی این کشور مسلط هستند. اربعین برای زائران عراقی به معنی زیارت کربلا و پیاده روی به سمت این شهر است در صورتی که برای زائران ایرانی، زیارت سامرا و نجف اشرف نیز مطرح است و می خواهند از فرصت پیش آمده کمال استفاده را داشته باشند.

سفیر ایران در عراق تاکید کرد: زائر ایرانی در اربعین وارد کشور خارجی می شود که نیاز به امنیت و امکانات دارد و چنانچه این مراسم برنامه ریزی و مدیریت صحیح نشود، زائران ما با مشکل روبه رو خواهند شد.

وی بابیان اینکه حضور زائران ایرانی در مراسم اربعین باید به صورت مردمی و حکومتی مدیریت شود، گفت: در استقرار موکب ها و امکانات باید از امکانات و ظرفیت مردم ایران و عراق به صورت توامان استفاده کنیم .اما در بحث هماهنگی، امنیت، حمل و نقل، بیمه و ارز باید موضوعات و مسائل را به صورت دولتی برطرف کنیم.

مسجدی یادآورشد: زائران ایرانی باید حداقل ۱۰۰ تا ۲۰۰ دینار همراه خود به عراق ببرند تا برای سایر هزینه ها از جمله حمل و نقل با مشکلی برخورد نکنند.

سفیر ایران در عراق با بیان اینکه امسال نیاز به تامین ۲ هزار دستگاه اتوبوس در عراق و مسیر تردد زائران داریم، گفت: برای سفر اربعین موافق نیستم که پولی در سامانه سماح قرار گیرد و هیچ چیز در اختیار ما قرار نگیرد. اگر پول سامانه سماح را در اختیار ما قرار دهید، می توانیم تمام مشکلات زائران در عراق را برطرف کنیم. اگر پولی در سامانه سماح گرفته می شود، باید در اختیار ستاد اربعین قرار گیرد.

وی تاکید کرد: امسال همه تلاش مان را به کار می گیریم تا اربعینی با شکوه تر و با امنیت تر داشته باشیم.سال گذشته موضوع ارز، کمی شیرینی اربعین را از بین برد.

مسجدی اضافه کرد: در زمان سفر معنوی اربعین، توزیع ارز در عراق کار را حل نمی کند و باید این اقدام در کشور صورت گیرد. نمایندگی های ما در عراق، نماینده رسمی جمهوری اسلامی ایران در این کشور هستند و تمام مراودات ما با آنها باید از این طریق صورت گیرد.

سفیر ایران در عراق گفت: رسانه در عراق آزاد است و تعداد ۱۰۰رسانه در این کشور فعالیت می کند از این رو مدیریت رسانه در عراق بسیار پیچیده و سخت است.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی ما حضور سه میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین امسال است.

خبرگزاری میزان

ارسال نظر: