امارات در نمایشگاه تجاری دمشق شرکت می‌کند

کدخبر: 2333002

امارات متحده عربی که یکی از همپیمانان منطقه‌ای مهم واشنگتن محسوب می‌شود به تازگی شروع به برقراری روابط نزدیک تر با دولت سوریه کرده است. یک هیئت متشکل از دست کم ۴۰ تاجر و سرمایه گذار اهل امارات متحده عربی با شرکت در نمایشگاه تجاری بین‌المللی برگزار شده از سوی دولت سوریه در شهر دمشق، هشدارهای آمریکا درباره نداشتن تجارت با دولت سوریه و تجار سوری را به چالش کشیدند.

امارات متحده عربی که یکی از همپیمانان منطقه‌ای مهم واشنگتن محسوب می‌شود به تازگی شروع به برقراری روابط نزدیک تر با دولت سوریه کرده است. یک هیئت متشکل از دست کم ۴۰ تاجر و سرمایه گذار اهل امارات متحده عربی با شرکت در نمایشگاه تجاری بین‌المللی برگزار شده از سوی دولت سوریه در شهر دمشق، هشدارهای آمریکا درباره نداشتن تجارت با دولت سوریه و تجار سوری را به چالش کشیدند. در ماه دسامبر این کشور اقدام به بازگشایی سفارتش در سوریه کرد که باعث خشم آمریکا شد.

به گزارش رویترز، نمایندگان اماراتی شرکت کننده در این نمایشگاه تجاری در دمشق شرکت‌های مهمی نظیر شرکت ساخت و ساز اماراتی "عرب‌تک" هلدینگ و دیگر شرکت‌های سرمایه گذاری تحت رهبری چهره‌های سرشناس تجاری امارات و همین طور اعضای اتاق‌های بازرگانی این کشور بوده‌اند.

گزارش شده که این نمایندگان تجاری طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه دمشق را ترک کردند. طی جنگ داخلی سوریه، امارات از جمله حامیان و تامین کنندگان تسلیحات برای معارضان سوری مخالف بشار اسد رئیس جمهوری این کشور بود هر چند که در این مسیر نقش اش کم اهمیت‌تر از نقش عربستان و قطر بوده است.فاروق عصاصه، مدیر اداری ارشد شرکت "عیسی الغریر" یک تامین کننده زنجیره‌ای مستقر در دبی و تاجر محصولات کشاورزی اظهار کرد: تاجران از فرصت‌ها و امکانات تجاری بهره برداری می کنند و به ارزیابی بودجه‌ها و اهدافشان می‌پردازند. این مسائل هم برای تعیین تکلیف شدن نیاز به زمان دارد اما به تدریج همه چیز اتفاق خواهد افتاد.

او گفت، نگران هشدارهای آمریکا در خصوص این که شرکت‌های معامله کننده با دولت سوریه ممکن است تحریم شوند، نیست و حجم گسترده این هیئت تجاری سفر کننده به سوریه نشان می‌دهد که دیگران نیز چنین نگرانی ندارند. به گزارش ایسنا، حمید محمد بن سالم، دبیرکل اتحادیه اتاق‌های بازرگانی امارات نیز از حصول پیشرفت در مذاکرات همکاری میان دو طرف خبر داد و گفت: روال قانونی برای ترغیب تولید کننده سوری به سمت امارات و عکس آن فراهم شده و ما نیاز به کسانی داریم که در جزئیات این فرایند و روال مداقه و برای حمایت از همکاری تجاری دو طرفه از آن استفاده کنند.

آمریکا در تاریخ ۲۷ اوت اعلام کرد، گزارش‌هایی دریافت کرده مبنی بر این که تعدادی از تاجران و مقام‌های اتاق‌های بازرگانی کشورهای منطقه برای شرکت در این نمایشگاه برنامه ریزی کرده‌اند. در این بیانیه تصریح شد: ما بر این هشدار تاکید می‌کنیم که هر کسی که با حکومت بشار اسد یا وابستگانش معامله تجاری کند خودش را در معرض تحریم‌های آمریکا قرار داده است. ما تکرار می‌کنیم که این غیرقابل قبول و نامناسب است که شرکت‌ها، افراد و اتاق‌های بازرگانی خارجی در این نمایشگاه شرکت کنند. سازمان دهندگان این نمایشگاه در بیانیه‌ای اعلام کردند، ۲۶ شرکت اماراتی در این نمایشگاه غرفه داشته‌اند.

روزنامه خراسان

ارسال نظر: