نصب کارت خوان به وکلا رسید

کدخبر: 2333000

اظهارات رئیس سازمان مالیاتی کشور حاکی از آن است که ۱۵ شهریور آخرین مهلت پزشکان برای اتصال به سامانه فروشگاهی است و تا پایان شهریورماه اسامی ۱۵ تا ۲۰ صنف دیگر از جمله وکلا برای اتصال به این سامانه اعلام خواهد شد.

امیدعلی پارسا با بیان این که طبق قانون، باید از ابتدای امسال صاحبان حرف پزشکی به سامانه فروشگاهی متصل می شدند، اما تاکنون این اتصال برقرار نشده است، گفت: ما به عنوان متولی امور مالیات کشور باید پاسخ گوی دستگاه‌های نظارتی باشیم که چرا با گذشت شش ماه از سال هنوز این اتفاق نیفتاده است. وی تصریح کرد: زمان ثبت نام پزشکان در سامانه سازمان امور مالیاتی با دو بار تمدید، به ۱۵ شهریور ماه موکول شده و این زمان دیگر تمدید نخواهد شد. بر این اساس و از ابتدای مهرماه، تمام دریافت هایی که پزشکان دارند، باید از طریق کارت خوان انجام شود.

پارسا همچنین از برنامه ریزی برای گرفتن مالیات از مشاغل دیگر خبر داد و گفت: تا پایان شهریور ماه بین ۱۵ تا ۲۰ صنف دیگر از جمله وکلا را که باید به سامانه سازمان امور مالیاتی متصل شوند اعلام می‌کنیم.

شایان ذکر است سال 97 در حالی مالیات دریافتی از پزشکان به 200 میلیارد تومان رسیده که طبق آمارهای اعلام شده، در این حوزه بین 6.5 تا 7 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی وجود داشته است.

روزنامه خراسان

ارسال نظر: