پهپاد نقطه‌زن «کیان» رونمایی شد

کدخبر: 2332938

پهپاد نقطه‌زن «کیان» با موتور جت با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش رونمایی شد.

همزمان با هفته پدافند هوایی، صبح امروز یکشنبه ۱۰ شهریور، پهپاد نقطه‌زن «کیان» که دارای موتور جت است، با حضور امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی هوایی ارتش رونمایی شد.

امیر صباحی‌فرد با بیان اینکه نیروی پدافند هوایی امروز به قطب پهپادی کشور تبدیل شده است، گفت: هر ماموریت پهپادی که به پهپاد کیان محول شود، این پهپاد قادر به انجام آن خواهد بود.

وی با بیان اینکه پهپاد کیان تست‌های عملیاتی سنگینی را انجام داده است و سقف پروازی بسیار خوبی دارد، افزود: پهپاد کیان در فواصل بالای هزاران کیلومتر به پرواز درمی‌آید و به صورت نقطه‌زن هدف مورد نظر را منهدم می‌کند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: چرخه تولید انبوه پهپاد کیان آغاز شده است.

امیر صباحی فرد تصریح کرد: این پرنده بدون سرنشین قادر است با مداومت پروازی بسیار بالا، اهدافی بسیار دورتر از مرزهای کشور را مورد هدف قرار داده و پدافند را از خاک دشمن انجام دهد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تاکید کرد: این پرنده پیشرفته با دستور و حمایت فرمانده کل ارتش توسط متخصصین جوان یگان پهپاد نیروی پدافند هوایی ارتش در زمان تقریبی یکسال طراحی، تولید و آزمایش عملیاتی شده است.

وی گفت: پهپاد رزمی و پدافندی کیان در دو نوع و با توانایی سرعت بالا برای ماموریت‌های رهگیری و شناسایی و مداومت پروازی بالا برای انجام ماموریت‌های نقطه زنی طراحی شده است.

امیر صباحی‌فرد یادآور شد: پهپاد پیشرفته کیان با توسعه توانمندی پهپادی ظرفیت پدافند هواپایه را در نیروی پدافند هوایی ارتقا می‌دهد.

خبرگزاری میزان

ارسال نظر: