ارسال مطالب نژادپرستانه از حساب مدیر توئیتر

حساب توئیتر مدیرعامل توئیتر هک شد‍!

کدخبر: 2331929

هکرهای اینترنتی موفق شدند برای مدت کوتاهی کنترل حساب توئیتر جک دورسی مدیر عامل توئیتر را در اختیار گرفته و از آن برای ارسال مطالب نژادپرستانه استفاده کنند.

یاهونیوز نوشت هکرهای اینترنتی موفق شدند برای مدت کوتاهی کنترل حساب توئیتر جک دورسی مدیر عامل توئیتر را در اختیار گرفته و از آن برای ارسال مطالب نژادپرستانه استفاده کنند. این اتفاق در اولین ساعات روز شنبه به وقت تهران رخ داد و از حساب یادشده برای ارسال پیام های تند و زننده ای برای ۴.۲ میلیون نفر از تعقیب کنندگان جک دورسی استفاده شد.

این پیام ها برای مدت حدودا سی دقیقه در توئیتر باقی ماندند و در برخی از آنها هیتلر فردی بی گناه توصیف شده و از عملکرد جنایتکارانه نازی ها دفاع شده بود. در برخی از این توئیت ها حتی به خود جک دورسی نیز توهین شده بود.

توئیتر می گوید در حال بررسی موضوع است، ولی ظاهرا یک ضعف امنیتی مربوط به اپراتوری که جک دورسی از سیم کارت آن استفاده می کند، باعث شده هکرها به پیامک تایید دسترسی به حساب مدیرعامل تویئتر دسترسی یابند.

در حال حاضر حساب های کاربری متعلق به هکرها در توئیتر تعلیق شده است. توئیتر همچنین چند حساب کاربری را که به نظر می رسد با هکرها در ارتباط بوده اند تعلیق کرده است. گروه هکری مسئول این کار Chuckle Squad نام دارد.

فارس

ارسال نظر: