اعلام همبستگی ۱۲۰۰ تن از مادران شهدای ۹ کشور با همسر دربند شیخ زکزاکی

کدخبر: 2331876

مادران شهدای ۹ کشور اسلامی با نوشتن یک نامه‌ سرگشاده، با بانو «زینب ابراهیم» همسر شیخ «ابراهیم زکزاکی» اعلام همبستگی کردند.

مادران شهدای 9 کشور اسلامی با نوشتن یک نامه سر گشاده، از زینب ابراهیم حمایت کردند. نامه مذکور با این جملات شروع می‌شود: « سلامی از طرف همه خانواده‌های شهدا، از سوی خانواده‌های شهدای صدر اسلام تا خانواده شهدای مقدمه‌ساز ظهور منجی بشریت». مادر شهدا در ادامه، به زینب ابراهیم متذکر شدند: «دیدن بدن رنجور شیخ و چهره حزین شما، اگر چه دلمان را می‏‌شکند، اما به ما امید می‌دهد. امید به این که هنوز هم نسل شیر زنانی که در مکتب حضرت زینب سلام‌الله علیها درس بصیرت و مسئولیت اجتماعی و صبر و ایثار و استقامت آموخته‌اند، از بین نرفته‌است و نخواهد رفت.» این نامه از طرف مادران شهدای کشورهای ایران، عراق، افغانستان، لبنان، سوریه، پاکستان، نیجریه، بحرین نگاشته شده است. همچنین، مادران شهدایی از کشمیر هند نیز در نوشتن نامه سهیم بوده‌اند. نگارندگان از شیخ و همسر او به خاطر نپذیرفتن درمان با ذلت در هند، تقدیر کرده‌اند و با آرزوی سلامتی و آزادی شیخ و همسر او، به نامه پایان داده‌اند.

تظاهرات در نیجریه

مردم نیجریه هم در اعتراض به بازداشت غیرقانونی شیخ زکزاکی، در «ابوجا» دست به تظاهرات زدند. شرکت‌کنندگان در تظاهرات دیروز خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط شیخ زکزاکی شدند. گفتنی است شیخ مظلوم پس از بازگشت به نیجریه بلافاصله دستگیر و به مکانی نامعلوم منتقل شد. هنوز هم از وضعیت شیخ اطلاعی در دست نیست. افکار عمومی مسلمانان جهان، به ویژه شیعیان، نگران وضعیت سلامتی شیخ بوده و با توجه به این‌که معلوم نیست او در چه وضعیتی به سر می‌برد، به این نگرانی‌ها افزوده شده است.

روزنامه کیهان

ارسال نظر: