چگونه همسر خود را دوست داشته باشیم؟

کدخبر: 2331849

یک روانشناس گفت: اگر فردی، همسرش را دوست دارد، با تمام توانش به او عشق و محبت می‌ورزد.

زهرا زین‌الدینی روانشناس و مشاور درباره راهکار برای چگونگی دوست داشتن همسر، اظهار کرد: راه‌های زیادی برای ابراز عشق و محبت وجود دارد، ولی مسئله مهم این است که اگر فردی، همسرش را دوست دارد با تمام توانش به او عشق و محبت می‌ورزد.

زین‌الدینی با اشاره به اینکه نیاز به دوست داشته شدن یکی از نیاز‌های اساسی بشر است که با سلامت جسم، روح و روان انسان‌ها ارتباط مستقیمی دارد، افزود: عشق و دوستی خیابان دو طرفه‌اند، عشق ورزیدن و دریافت آن برای سلامت هر رابطه‌ای ضروری است.

این روانشناس گفت: اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند راجع به دوست داشته شدن به خصوص در روابط عاطفی این است که من همانطور که هستم از سمت طرف مقابلم پذیرفته بشوم.

او اضافه کرد: پذیرفته شدن از سمت طرف مقابل بدون اینکه او بخواهد شما را تغییر بدهد یک جزء اصلی یک رابطه عاشقانه هست، همچنین وقتی که فردی فکر می‌کند همسرم من را همانطور که هستم دوست دارد و من را تحسین نیز می‌کند یک احساس عمیقی از دوست داشته شدن را انسان تجربه می‌کند.

زین‌الدینی بیان کرد: هر رابطه‌ای محکوم به مرگ تدریجی خواهد بود اگر در آن رابطه مدام از شما انتقاد بشود، مورد سرزنش قرار بگیرید، غر بشنوید، تهدید و تنبیه بشوید و باج دادن اتفاق بیفتد، اگر هر یک از طرفین این رفتار‌ها را انجام دهد به مرور زمان عشق و محبت از آن رابطه خواهد رفت.

این روانشناس افزود: رفتار‌هایی مثل حمایت کردن از همسر، تشویق کردن او با بیان جملاتی مانند "کار بسیار مهمی انجام داده‌ای" باعث ایجاد احساس امنیت و اطمینان در طرفین می‌شود که به موفقیت زوجین در تمام ابعاد زندگی کمک قابل توجهی می‌کند.

او با اشاره به اینکه گوش دادن به همسر و درک کردن او یکی دیگر از راه‌هایی هست که می‌توانید به همسر خود بگویید او را دوست دارید، گفت: پذیرش همسر با تمام نقاط ضعف و کاستی‌هایش، و اعتماد کردن به یکدیگر شیوه دیگری برای بیان عشق و علاقه به طرف مقابل است.

زین‌الدینی خاطرنشان کرد: احترام گذاشتن به همسر باعث ایجاد احترام متقابل می‌شود و احساس بسیار خوبی در طرفین رابطه ایجاد می‌کند، بخصوص اگر این رفتار در مقابل خانواده‌های طرفین و دوستان نشان داده شود، همچنین اگر زوجین درباره تفاوت‌ها و اختلافهایشان با یکدیگر مذاکره کنند با رعایت این موضوع که در زمان مذاکره انعطاف‌پذیر باشند و هدفشان منافع رابطه باشد نه منافع شخصی خودشان، رابطه بسیار شاد و خوبی خواهند داشت.

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر: