حجت‌الاسلام رستمی:

آتش به اختیار یعنی خودتان خلأها را شناسایی کرده و دست به کار شوید؛ جوانان با روشنگری مانع تکرار برجام شوند

کدخبر: 2331608

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خطاب به جوانان گفت: مردم و جامعه را روشن کنید تا جریان لیبرال، افکار عمومی را به دست نگیرد و به دشمن امتیاز ندهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در سومین دوره نهمین طرح ضیافت رضوی در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: استقلال که از مطالبات مردم در انقلاب اسلامی و اصولا الزام زندگی مؤمنانه در دنیای امروز است، ریشه قرآنی دارد.

وی دوست داشتن خدا از سوی مؤمنان و دوست داشتن مؤمنان توسط خدا را از دیگر مولفه‌های زندگی مؤمنانه در قرآن برشمرد و افزود: از نشانه‌های دوست داشتن، اختصاص همت، زمان، توان و آبرو برای محبوب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی تواضع با هم کیشان و اقتدار و جسارت مقابل دشمنان را از مولفه‌های مهم زندگی مؤمنانه برشمرد و گفت: اصولا یک سیاست‌مدار تراز قرآنی، اهل کار جهادی در راه خداست؛ به معنای به کار گرفتن تمام توان در راه هدف ایمانی و از سوی دیگر از ملامت‌ها خسته نمی‌شود و باکی از مخالفان ندارد، چرا که وجود مخالف برای فرد موثر، طبیعی است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه به فعالیت‌های رسانه‌ای جامعه انقلابی اشاره و تصریح کرد: فضای مجازی اینگونه القا می‌کند که ضدانقلاب‌ها اکثریت هستند، در حالی که تولید محتوای جامعه انقلابی در توییتر با وجود جمعیت بسیار کم، یک چهارم ضدانقلاب است.

وی با بیان اینکه صحنه‌هایی که می‌توانیم در آن‌ها حاضر و اثرگذار باشیم، اغلب خالی مانده است، افزود: انقلاب اسلامی به رغم همه هجمه‌ها نه‌تنها پیروز شد، بلکه امروز دارد آمریکا را از منطقه بیرون می‌کند؛ آن‌ها که تا دیروز ما را به حمله نظامی تهدید می‌کردند امروز از اینکه در کنار پهباد، هواپیمای سرنشین دارشان را نزده‌ایم، تشکر می‌کنند و دیگر حتی نزد متحدانشان هم جایگاهی ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی با بیان اینکه امروز شاهد دو گفتمان انقلابی و لیبرال در زمینه گزینه جنگ هستیم، تصریح کرد: گفتمان لیبرال قدرت حقیقی کشور را نادیده گرفته و معتقد است برجام خطر جنگ را رفع کرده، لذا تلاش دارد تهدیدات را واقعی جلوه دهد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه دشمن در جنگ واقعی، حرفی برای گفتن ندارد و بیشتر در تهدید به جنگ است که برنده می‌شود، تأکید کرد: هزینه‌های رفتار انقلابیِ همراه عقلانیت بسیار کمتر از رفتار لیبرالِ همراه وادادگی است.

ژاپن پیش از تسلیم به آمریکا قدرت برتر علمی و نظامی بود

وی ادامه داد: گفتمان لیبرال معتقد است باید در پناه غرب باشیم و منافع کدخدا را تامین کنیم تا امنیت داشته باشیم و پیشرفت کنیم و در این زمینه کره شمالی و ژاپن را مثال می‌زنند، اما نمی‌گویند که ژاپن پیش از حمله آمریکا قدرت برتر علمی و نظامی بود و نمی‌گویند که مصر، پاکستان و عربستان که تسلیم شده‌اند، اکنون چه وضعیتی دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به ادعای آمریکا مبنی بر اینکه بعد از نابودی ایران، اجازه وجود ایران دیگری را نمی‌دهیم، خاطرنشان کرد: رسیدن به جایگاه ژاپن در صورت تسلیم، دروغ محض است.

وی با اشاره به دیدار سال گذشته رهبری با نخبگان و دیدار رمضانی امسال با دانشجویان که در آن مسیر عملیاتی برای تحقق بیانیه گام دوم را تبیین کردند، گفت: تمام مشکلات داخلی کنونی ناشی از آخرین تلاش‌های جبهه مقابل برای شکست ماست؛ امروز کلیدواژه‌های افول آمریکا نه فقط توسط جریانات انقلابی بلکه از سوی متفکران جهان و آمریکا مطرح می‌شود.

آتش به اختیار یعنی خودتان خلأها را شناسایی کرده و دست به کار شوید

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر ضرورت شناخت دستاوردها و ظرفیت‌ها اضافه کرد: نسل متعهد و انقلابی باید با شناخت کامل از خلأها و ظرفیت‌ها در عرصه‌های مدیریتی کشور وارد شود؛ اینکه رهبرمعظم انقلاب فرمودند «آتش به اختیار»، یعنی منتظر نمانید جایی را به شما تعارف کنند، خودتان خلأها را شناسایی کرده و دست به کار شوید.

با روشنگری مانع تکرار برجام شوید

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی به جوانان یادآور شد: مردم و جامعه را روشن کنید تا جریان لیبرال افکار عمومی را به دست نگیرد و به دشمن امتیاز ندهد؛ آن که باید هزینه واقعی مقاومت و دفاع از منافع را با سازش و واگذاری منافع، برای مردم مقایسه و روشنگری کرده و مانع تکرار برجام شود، شما هستید.

خبرگزاری فارس

ارسال نظر: