یک بام و دو هوای نماینده‌های آبادان در مورد دانشگاه صنعت نفت

کدخبر: 2331506

عامر کعبی نماینده مردم آبادان در مجلس پس از پیگیری‌ها برای تجمیع دانشگاه صنعت در این شهر، این بار در نطق میان دستور خود به وزیر نفت تذکر داد.

نسیم آنلاین :‌ چندی پیش بود که نمایندگان شهر آبادان در مجلس طی درخواستی از وزیر علوم خواهان انتقال و تجمیع دانشگاه صنعت نفت در شهر آبادان شدند. این نمایندگان که قبل از ارائه درخواست خود به وزیر علوم با بیژن زنگنه دیدار داشته‌اند، دلیل درخواست خود را آن داتستند که خواستگاه اصلی شکل‌گیری این دانشگاه، شهر آبادان است. کعبی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «​با توجه به اینکه آبادان به عنوان محل اصلی دانشگاه صنعت نفت شناخته می‌شود و با توجه به اینکه جنگ تحمیلی باعث تقسیم شدن این دانشگاه در چند شهر کشور شد، به همراه امضای دو نماینده دیگر مردم این شهرستان درخواست تجمیع این دانشگاه‌ها در آبادان را تحویل وزیر علوم شد.»

بسیاری از کارشناسان معتقدند که اقدام نمایندگان آبادان نه تنها کمکی به دانشگاه نفت نمی‌کند، بلکه با این قبیل پیگیری‌هایشان مشغول کمک به عملیاتی کردن برنامه وزارت نفت هستند. به گونه‌ای که این وزارتخانه قصد دارد با ایده تجمیع،‌ مقدمات واگذاری این دانشگاه به وزارت علوم را فراهم کنند. اما این نمایندگان به جای ایستادگی در برابر این تصمیم سیاسی وزیر نفت، با درخواست از وزیر علوم برای تجمیع دانشگاه در شهر حوزه انتخابیه خود، نقشه زنگنه را تا حدودی عملی کردند. به گونه‌ای که پیگیری‌های ایشان نتیجه داد و رشته‌های دانشکده نفت تهران امسال در دانشکده آبادان ارائه می‌شود.

با همه تلاش‌های یاد شده، اما عامر کعبی نماینده آبادان هم که به تازگی به استخدام صنعت نفت درآمده و بیشتر از سایر نماینده‌های دیگر این شهر پیگیر تجمیع دانشگاه است، دیروز در اقدامی عجیب در نطق میان دستور خود در مجلس به مهندس زنگنه تذکر داد که اقدام ایشان برای واگذاری دانشگاه به وزارت علوم خلاف قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت بوده و در ادامه به وزرای نفت و علوم هشدار داد که با تصمیم اشتباه واگذاری، این دانشگاه از بین می‌رود.

هنوز معلوم نیست نمایندگان آبادان دنبال چه چیزی هستند، اما هر چه هست، این دانشگاه دیرینه کشور بازیچه بده بستان‌های نمایندگان آبادان با وزیر نفت شده و روز به روز در حال تضعیف و برچیده شدن است.

ارسال نظر: