سهم زنان از ورزش بوقچی بودن نیست؛ قهرمانیست!

کدخبر: 2331383

با توجه به عدم وجود شرایط مناسب در بسیاری از ورزشگاه های کشور حتی برای حضور آقایان، که باعث تعویق برگزاری مسابقات لیگ هم شده، چه کسی مسئولیت تبعات احتمالی حضور زنان در ورزشگاه ها را بر عهده میگیرد؟ 

نسیم آنلاین : کانال تلگرامی جنس اول نوشت: لیلا صوفی زاده نائب رئیس زنان فدراسیون فوتبال در گفتگویی در مورد حضور زنان در ورزشگاه ها گفته است:

«همیشه معتقد بودم که در یک کشور اسلامی زمانی که حقوق برابری را برای زنان قائل باشیم، جنسیت معنا ندارد. حضور زنان در ورزشگاه یک فرصت بسیار خوب و موثر برای اعتلای جسمی، فکری، فرهنگی و اجتماعی زنان در جامعه خواهد بود»

«نباید نقش پررنگ زنان را در دوران جنگ فراموش کنیم که از دامان آنها مردان به عرصه‌های نبرد رفتند و ایستادگی کردند. انتظار داریم زنان مانند سربازان، تعصب به تمام مسایل خاک و نژاد خود داشته باشند. همین افراد فردا تختی‌ها و پوریای ولی‌ها را تحویل جامعه می‌دهند. اگر زنان در ورزشگاه حضور یابند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد»

در مورد این صحبت ها چندین سوال به نظر می رساند که نائب رئیس زنان فدراسیون فوتبال باید پاسخگو باشند:

باتوجه به موفقیت های تیم فوتسال زنان ایران و وجود استعدادهای درخشان در کشور، چرا به جای تلاش شبانه روزی برای حضور اجباری زنان در ورزشگاه ها، این تلاش ها برای افزایش سرانه فضای های ورزشی بانوان نمی شود؟

آیا مهیا کردن زیرساخت ها و گسترش ورزش بانوان باعث اعتلای وضعیت جسمی و روحی زنان و افزایش نشاط در جامعه می شود یا حضور آنان به عنوان تماشاگر و بوقچی در استادیوم های فوتبال؟

چرا باید سیاست های برابری جنسیتی سند توسعه پایدار که باعث مشکلات فراوان در کشور های مختلف شده، در کشور پیاده شود؟ نتایج اجرای این سیاست ها در دنیا در بخش های مختلف از جمله ورزش، بررسی شده است؟

چرا نائب رئیس فدراسیون فوتبال به جای به هم بافتن مطالبی در مورد حضور زنان در دفاع مقدس و تعصب داشتن زنان به خاک و میهن و ... چرا هیچ گزارشی از تمهیدات انجام شده برای مناسب سازی ورزشگاه ها برای حضور زنان ارائه نمی دهد؟

با توجه به اظهارات وزیر ورزش و جوانان در مورد عدم وجود هر گونه خطر یا حتی تهدید تعلیق برای فوتبال ایران، اصرار فدراسیون فوتبال برای هر چه سریعتر اجرایی شدن حضور زنان در ورزشگاه ها به چه علت است؟

با توجه به عدم وجود شرایط مناسب در بسیاری از ورزشگاه های کشور حتی برای حضور آقایان، که باعث تعویق برگزاری مسابقات لیگ هم شده، چه کسی مسئولیت تبعات احتمالی حضور زنان در ورزشگاه ها را بر عهده میگیرد؟

ارسال نظر: