خروج نیروهای شورای انتقالی از کاخ المعاشیق عدن

کدخبر: 2331340

شبکه العربیه اعلام کرد که نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی کاخ المعاشیق در عدن را پس از عقب نشینی نیروهای شورای انتقالی تحویل گرفته اند.

شبکه العربیه اعلام کرد که نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی کاخ المعاشیق در عدن را پس از عقب نشینی نیروهای شورای انتقالی تحویل گرفته اند.

بر اساس گزارش این شبکه سعودی؛ کمیته سعودی-اماراتی برای نظارت بر خروج نیروهای شورای انتقالی از مراکز دولتی در عدن به این شهر رسیده اند.

این در حالی است که قبلا صالح النود سخنگوی شورای انتقالی یمن عقب نشینی نیروهای این شورا از عدن را رد کرده بود.

وی گفته بود: دست برداشتن از عدن و عقب نشینی در حال حاضر مطرح نیست. ما هستیم و علت آن مثبت است و برای ثبات هستیم. راه برون رفت از این بن بست خروج همه اعضای حزب الاصلاح که از ارکان دولت هادی هستند از همه مراکز است. این سرآغازی خوبی است که حزب الاصلاح از کل جنوب خارج شود و به جنوبیها اجازه دهند که خود حکومت کنند.

النود افزوده بود: یکی از راههای خروج از بحران واگذاری مسئولیت امنیت پادگانها به نیروهای کمربند امنیتی که شاخه نظامی شورای انتقالی جنوب است یا پلیس عدن است. جنوبی ها پس از این اجازه به حاشیه رانده شدن خود را نمی دهند. سعودی ها باید شورای انتقالی جنوب را به رسمیت بشناسند. به محمد بن سلمان می گویم که اگر خواهان پیروزی در جنگ یمن هستی، روی شرکای جنوب می توانی حساب کنی اما باید جنوب عاری از مسئولان فاسد حزب الاصلاح باشد. جنوبی ها باید شریک کامل در روند صلح باشند. جنوبی ها باید بر جنوب حکومت کنند.

وی بیان کرده بود: یکی از گزینه های ما دو حکومت یکی در شمال و دیگری درجنوب یمن است.

خبرگزاری مهر

ارسال نظر: