هاضمه نظام فسادپذیر نیست/ افراد بدانند که پایان عمر آن‌ها فرا رسیده است

کدخبر: 2331338

رئیس قوه قضائیه گفت: مسئولان دستگاه قضایی اجازه نخواهند داد ‌فساد در هیچ جای ‌نظام لانه کند‌ و مبارزه مستمر با مفسدان قاطعانه ادامه دارد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در دیدار با علما و روحانیون استان کردستان که در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در این شهر برگزار شد، اظهار داشت: حضور در بین روحانیون کردستانی که همیشه هدایتگر مردم و ادامه‌دهنده هدایت دینی جامعه هستند، را افتخار می‌دانم.

وی با تاکید بر اینکه روحانیون و ماموستاها باید در راستای افزون کردن معنویت جامعه، علم‌افزایی و ارتقای آگاهی مردم جامعه در مقابله با هجمه فرهنگی تلاش کنند، افزود: رصدکنندگان علم و دانش در جامعه، دیده‌بانانی هستند که نمی‌گذارند ساحت دین به تحجر، التقاط و تفکر‌های تکفیری آلوده شود و دین و افکار عمومی جامعه را از هرگونه انحراف حفظ می‌کنند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امروز دین در معرض هجوم دشمن قرار گرفته است، تصریح کرد: دشمنان از طریق فضای مجازی و تبلیغات دروغین به‌دنبال ایجاد شبهه، شک و تردید در دل مردم، دین‌زدایی و علم‌زدایی در بین جوانان هستند بنابراین باید بیش از پیش هشیار بود.

وی با بیان اینکه علمای شیعه و سنی همه بر انسجام و وحدت تاکید دارند، گفت: استان کردستان در امنیت کامل به سر برده و در حال توسعه است و هرگونه توسعه‌یافتگی در پرتو انسجام و وحدت و یکپارچگی اتفاق می‌افتد.

رئیسی در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی بر اساس دین و آموزه‌های دینی برپا شده است، اظهار کرد: این نظام باید به‌عنوان نظام مبتنی بر چهار اصل اساسی نماز، جهاد، ایتای زکات، امر‌به‌معروف و نهی از منکر باشد و مطلقاً فساد در زندگی فردی و اجتماعی افراد جامعه قابل قبول نیست.

وی متذکر شد: هاضمه نظام فسادپذیر نیست و فساد نمی‌پذیرد، چراکه حکومت اسلامی بر پایه حق و عدالت بنا شده است.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: مسئولان دستگاه قضایی اجازه نمی‌دهند ‌فساد در هیچ جای ‌نظام لانه کند‌ و باید به بهترین نحو شناسایی این افراد در دستور کار قرار گیرد؛ ممکن است افرادی از روی هواهای نفسانی و دست‌اندازی به بیت‌المال، مرتکب فساد و خطا شوند اما بنای نظام اسلامی بر نپذیرفتن فساد است.

وی بیان کرد: هرکجا که در نظام اداری، قضایی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بخواهد آلوده به فساد شود، برخورد می‌کنیم و اصلاً قابل پذیرش نیست.

رئیسی به مفسدان و مروجان فساد در جامعه هشدار داد و گفت: این افراد بدانند که پایان عمر آن‌ها فرا رسیده و به آن‌ها اجازه هیچ‌گونه اقدامی داده نمی‌شود و این قاطعیت و جدیت یک امر مقطعی نیست بلکه امواجی است که همه فساد را از بین می‌برد.

گفتنی است؛ رئیس قوه قضائیه در این جلسه با شعارهای حمایتی حضار روبرو شد.

خبرگزاری تسنیم

ارسال نظر: