آیت الله فاطمی‌نیا: طب اسلامی نداریم/ طب الرضا دروغ است

کدخبر: 2331324

 آیت الله فاطمی‌نیا:  شما را به حضرت زهرا (س) قسم، نگویید طب اسلامی. رساله‌ی ذهبیه ساخته و پرداخته است و از امام رضا(ع) نیست.

نسیم آنلاین : دعوای میان طرفداران طب سنتی، طب اسلامی و مخالفان آنان در سال های اخیر همواره وجود داشته و در ماه های اخیر فراگیرتر شده است.

آیت الله فاطمی‌نیا در سخنانی جالب می گوید: من سه چهار سال پیش رفتم صدا و سیما و گفتم شما را قسم میدهم که نگویید طب اسلامی! بلکه بگویید طب سنتی. بعدا دیدم که هر دو را میگفتند گاهی طب اسلامی و گاهی طب سنتی. دیروز در اخبار دیدم که معاون وزارت بهداشت گفته: «نگویید طب اسلامی»! من ایشان را دعا میکنم و میگویم خدا خیرش بدهد. ببینید خواهران و برادران! شما را بخدا حواستان جمع باشد! وقتی میگوییم روایت معنایش این نیست که هرچه میگوییم صحیح است. چرا تا یک روایت میبینیم میگوییم طب اسلامی. تو چه میدانی طب اسلامی چیه؟! شیخ صدوق میفرماید بعضی از این روایاتی که مرتبط با طب هست بعضی از اینها اقلیمیه! یعنی در یک اقلیم خوب است و در اقلیم دیگر خوب نیست! و بعضی از روایات هم از اساس جعلی است. تشخیص روایات جعلی از صحیحی یک علمی میخواهد، یک بصیرتی میخواهد. حالا هی بگوییم طب اسلامی، طب اسلامی! رساله ذهبیه را نسبت دادند به حضرت رضا (ع)! بنده رفتم تحقیق کردم دیدم این کتاب از اساس ساخته و پرداخته است. رساله ذهبیه یک راوی دارد و آن هم محمد بن جمهور عمی و این هم مقبول رجال نیست. و نوشته اند «لا تکتب روایته» و یا «لا یقبل حدیثه». این که گفته اند امام رضا (ع) برای مامون نامه طبی نوشته اند این غلط است. امام رضا (ع) هرگز برای مامون رساله ای طبی ننوشته اند. رساله ذهبیه از اساس دروغ است.»

حجم ویدیو: 2.35M | مدت زمان ویدیو: 00:02:15 دانلود ویدیو
ارسال نظر: