هشدار حماس به رژیم صهیونیستی

ادامه محاصره غزه برای صهیونیست‌ها خطرناک خواهد بود؛ حماس درخواست ممانعت از عملیات‌های فردی مقاومت را رد کرد

کدخبر: 2331297

حماس درخواست میانجی‌های رژیم صهیونیستی برای مقابله با عملیات‌های فردی رزمندگان مقاومت در مرز نوار غزه را رد کرده و هشدار داده که ادامه محاصره غزه برای اشغالگران خطرناک است.

روزنامه لبنانی الاخبار گزارش داد، پس از ظهور نوع جدید مقاومت در مرزهای نوار غزه که در نفوذ رزمندگان مقاومت به مناطق اشغالی و درگیری با سربازان دشمن نمود داشت، تماس‌های واسطه‌ها با حماس در تلاش برای کنترل مجدد منطقه مرزی و جلوگیری از این عملیات‌ها که به آن ماهیت شخصی داده شده است، شدت گرفت.

منابع حماس به الاخبار گفتند که تحقیقات داخلی اخیر توسط این گروه نشان داده است که سه عملیات آخر توسط اعضای شاخه نظامی جنبش با برنامه ریزی فوری و بدون دستورالعمل رهبری نظامی و سیاسی جنبش انجام شده است.

تحقیقات همچنین نشان داد که عوامل این عملیات‌ها از سلاح رسمی متعلق به این جنبش استفاده کرده‌اند از همین رو موفقیت آنها در کشتن یا ربودن یک سرباز اسرائیلی احتمال وقوع جنگی جدید را بیشتر می‌کرد.

همین منابع تاکید کردند: واسطه‌های مصری و سازمان ملل متحد قبل از عید قربان با رهبری حماس در غزه تماس گرفته و از آنها درباره عملیات انجام شده توضیحاتی خواستند و این جنبش پاسخ داد که قطعا این عملیات به صورت شخصی انجام شده است و رژیم اشغالگر به دلیل ادامه واقعیت دشوار انسانی و اقتصادی مسئولیت آن را بر عهده دارد.

در این زمینه، حماس هشدار داد که ادامه این مشکلات ممکن است منجر به از دست رفتن کنترل مرز و تکرار چنین عملیاتی به شکلی شدید در مقطع پیش رو شود.

بنابراین حماس از عملیات اخیر به منظور تشدید فشاربر میانجی‌ها و از طریق آنها بر دشمن استفاده کرد، زیرا درخواست آنها را برای جلوگیری از این امر رد و تأکید کرد قطعا نمی‌تواند مسئولیت عملیات‌های فردی را بگیرد و نمی‌تواند با توجه به واقعیت اوضاعی که مردم غزه در آن به سر می‌برند ، با این گونه عملیات‌ها مقابله کند.

از همین رو حماس تقاضای تسریع در رسیدن پول به غزه برای کمک به خانواده‌های فقیر و اجرای پروژه های برق‌رسانی را مطرح کرد.

حماس از کارشکنی‌هایی که رژیم اشغالگر برای بهبود وضعیت برق در نوار غزه می‌کند و موجب شده این پروژه‌ها چند ماه به تاخیر افتد شکایت کرده است هشدار می‌دهد که این تأخیر منجر به انفجار اوضاع خواهد شد.

با نزدیک شدن به انتخابات رژیم صهیونیستی در ماه سپتامبر، فلسطینی‌ها بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را با ارسال بالن‌های آتش‌زا به داخل سرزمین‌های اشغالی تحت فشار قرار داده‌اند تا دشمن را به تسریع رساندن پول‌های قطر به غزه به نفع خانواده‌های فقیر این منطقه وادار کنند.

رژیم اسرائیل وعده داده بود که تا قبل از پایان ماه جاری، مقادیری از پول‌ ارسالی قطر را به دست شصت هزار خانواده فقیر فلسطینی و هر کدام یک صد دلار خواهد رساند.

خبرگزاری فارس

ارسال نظر: