اذعان غیرمستقیم سعودی‌ به ترور برادر «عبدالملک حوثی»

کدخبر: 2331099

سخنگوی ائتلاف سعودی گفت بسیاری از فرماندهان و شخصیت‌های یمنی تحت نظر هستند و جزئیات کشته شدن «ابراهیم بدرالدین الحوثی» به زودی اعلام می‌شود.

علی رغم تبلیغات رسانه‌ای ائتلاف سعودی از زمان اعلام شهادت «ابراهیم بدرالدین الحوثی»، اما «ترکی المالکی» سخنگوی این ائتلاف شب گذشته (جمعه) به طور غیر مستقیم به ترور این شهید اذعان کرد.

به نوشته پایگاه خبری الخلیج آنلاین، «ترکی المالکی» در گفت‌و‌گو با شبکه العربیه گفت: جزئیات مربوط به برادر رهبر حوثی‌ها بزودی اعلام می‌شود و کسانی که تحت تعقیب قرار دارند به طور مستمر تحت نظر هستند».

او افزود: اکنون زمان مناسبی برای اعلام جزئیات قتل ابراهیم الحوثی به علت امنیت اطلاعات نیست، اما بزودی اعلام خواهد شد.

سخنگوی ائتلاف سعودی همچنین گفت: کسانی که در جریان شلیک موشک‌ها دخیل هستند و امنیت عربستان و یمن را تهدید می‌کنند، در اولویت لیست افراد تحت تعقیب قرار دارند.

ائتلاف سعودی در نوامبر ۲۰۱۷ لیست ۴۰ نفره افراد تحت تعقیب از فرماندهان و مسئولان ارشد یمنی را منتشر کرد که نام «عبدالملک الحوثی» و برادران وی نیز در آن لیست قرار داشت؛ اما نام «ابراهیم بدرالدین الحوثی» در آن نبود. دولت سعودی اعلام کرد که به هر شخصی که اطلاعاتی از این افراد ارائه کند، پاداش خواهد داد.

اذعان غیر مستقیم این مقام سعودی به ترور «ابراهیم بدرالدین الحوثی» در حالی است که جریان رسانه‌ای سعودی در گزارش‌ها و اخبار خود سعی می‌کند اینگونه القا کند که وی در جریان درگیری‌های داخلی میان اعضای انصارالله کشته شده است.

شبکه المیادین امروز به نقل از منابع یمنی گفت که تیم ترور برادر عبدالملک الحوثی وابسته به وزارت استخبارات (اطلاعات) عربستان سعودی بوده و تحت نظارت یکی از سرکرده‌های شبه نظامیان در رژیم سابق (علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور معدوم یمن) فعالیت می‌کرد.

وزارت کشور یمن (وابسته به دولت نجات ملی) صبح جمعه (دیروز) اعلام کرد که ابراهیم بدرالدین الحوثی، برادر «عبدالملک الحوثی» به دست مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی به شهادت رسیده است.

خبرگزاری فارس

ارسال نظر: