آمریکا: چنانچه چین از ایران نفت بخرد بازار سقوط می‌کند

کدخبر: 2330960

یکی از بزرگترین بانک‌های آمریکا مدعی است چنانچه چین در ادامه جنگ تجاری با واشنگتن، خرید نفت خام از ایران را ادامه دهد؛ بازار انرژی بحران بی‌سابقه‌ای را به خود خواهد دید.

«بنک آو آمریکا» می‌گوید بسط درگیری تجاری واشنگتن- پکن به حوزه نفتی می‌تواند به بحران در بازارهای نفتی جهان منجر شود.

طبق پیش‌بینی «مریل لینچ» بازوی ارائه خدمات مدیریت سرمایه‌گذاری بنک آو آمریکا، چنانچه چین به خرید نفت از ایران ادامه دهد، بهای نفت خام ممکن است به زیر ۳۰ دلار در هر بشکه سقوط کند.

سی‌ان‌بی‌سی نیز به نقل از این بانک آمریکایی، گزارش داد: درحالی که انتظار داریم قیمت هر بشکه نفت برنت در سال میلادی آینده ۶۰ دلار باشد؛ این پیش‌بینی هم وجود دارد که تصمیم چین مبنی بر ازسرگیری خرید نفت خام ایران، به سقوط بهای نفت منجر شود.

این بانک همچنین مدعی است این اقدام پکن به تضعیف سیاست خارجی واشنگتن منجر شده و از بار منفی افزایش تعرفه‌های آمریکا بر اقتصاد چین می‌کاهد.

گفتنی است چین با وجود تحریم‌های آمریکا، همچنان به خرید نفت مورد نیاز خود از ایران ادامه می‌دهد.

مقامات وزارت خارجه چین با وجود تائید کاهش خرید نفت از ایران، تاکید کرده‌اند مبادلات تجاری و انرژی ۲ کشور ادامه خواهد داشت تا استقلال چین از سیاست‌های آمریکا نشان داده شود.

روز گذشته نیز برخی منابع اعلام کرده بودند که چین و بعضی دیگر از کشورها تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه ایران را نادیده گرفته و به واردات نفت از این کشور در حجم بالا ادامه می دهند.

ادامه خرید نفت ایران از سوی مشتریان عمده این کشور در حالی است که آمریکا از اردیبهشت ماه امسال معافیت برای خرید نفت از ایران را صادر نکرد و مدعی به صفر رساندن فروش آن شد.

آمریکا همچنین مشتریان عمده نفتی ایران از جمله چین را به اعمال مجازات تهدید کرده بود، هرچند تداوم مبادلات نفتی و تجاری این کشور با ایران نشان می‌دهد تهدیدات و تحریم‌های آمریکا علیه ایران نتوانسته ادعای واشنگتن در مورد به صفر رساندن فروش نفت ایران را عملی سازد.

خبرگزاری مهر

ارسال نظر: