درختان «سقطری» در خیابان‌ها و منازل ابوظبی!

کدخبر: 2330934

انتشار فیلمی که در آن شهروند اماراتی به داشتن درختان کمیاب جزیره سقطری یمن در خانه‌اش فخرفروشی می‌کند، واکنش کاربران و فعالان عربی و یمنی را در پی داشت.

حجم ویدیو: 6.37M | مدت زمان ویدیو: 00:00:44 دانلود ویدیو

انتشار ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر که در آن خانه‌های اماراتی‌ها به درختان منحصر به‌فرد جزیره سُقُطری یمن آراسته شده، واکنش کاربران این شبکه‌ها را در پی داشت. در این ویدیو که به شکل گسترده در توییتر دست‌به دست می‌شود، شهروند اماراتی به اینکه در برابر خانه‌اش درختان کمیاب جزیره سقطری قرار دارد، مباهات می‌کند و می‌گوید این درختان از جزیره معروف سقطری است.

اظهارت این شهروند اماراتی و مباهات او خشم و انتقاد کاربران را در پی داشت؛ به گونه‌ای که برخی با انتشار آن نوشتند که این همان سیاست‌های استعماری ابوظبی در منطقه است.

کاربری به نام «محمد الربع» با ابراز تعجب از این رویداد می‌نویسد: «پناه بر خدا، علم چگونه پیشرفت کرده است؟ درختچه‌ای در جزیره سقطری می‌روید و در ابوظبی شکوفه می‌دهد».

او در ادامه، با اشاره به ادعای واهی ائتلاف سعودی و اماراتی در حمله به یمن می‌نویسد: «جنگ در یمن با هدف ریشه‌کن [انصارالله] حوثی آغاز شد ولی با ریشه‌کن کردن درختان [سقطری] پایان یافت».

حالا و با نمایش درختان و درختچه‌های سقطری مانند «دم الأخوین» (خون سیاوشان) در خانه‌های و خیابان‌های ابوظبی خشم فعالان و کاربران فضای مجازی یمن را به همراه داشته است.

به گزارش وب‌سایت «وطن»، یمنی‌ها معتقدند «عُقده حقارت» امارات و نبود تاریخ و تمدن در این کشور تازه تأسیس شده، آن را بر آن داشته است تا دست به غارت و سرقت طبیعت و تمدن کشور قدیمی چون یمن بزند.

نیروهای امارات بارها با اقدامات خود در جزیره سقطری واکنش یمنی‌ها را در پی داشته و حتی دولت مستعفی عبد ربه منصور هادی سال گذشته، تهدید کرد که اگر امارات دست از اقدامات مشکوک خود جنوب یمن و جزیره سقطری نکشد به سازمان ملل شکایت خواهد کرد که این مسئله با وساطت طرف سعودی مسکوت ماند.

فارس

حجم ویدیو: 6.37M | مدت زمان ویدیو: 00:00:44 دانلود ویدیو
ارسال نظر: