آیت‌الله سبحانی: با جوانان به زبان روز گفت‌وگو کنید

کدخبر: 2330904

آیت‌الله جعفر سبحانی بااشاره به اینکه کار تربیتی باید از سنین نوجوانی و جوانی انجام شود گفت: با جوانان به زبان روز گفت‌وگو کنید.

جمعی از جوانان و اعضای مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی با آیت‌الله جعفر سبحانی مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار حضرت آیت‌الله سبحانی پس از استماع گزارش فعالیت‌های معرفتی و تربیتی مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی از جمله کتب هفت‌گانه برترین آرزو و اردوهای معرفتی، تربیتی هفت روز در بهشت و... ضمن تفقد و تمجید از اینگونه فعالیت‌ها فرمودند: کتاب‌ها از لحاظ محتوا بسیار بالاست. از لحاظ قلم هم خیلی زیباست. در حقیقت نسخه‌ تکامل یافته آن چیزهایی است که در گذشته در قم درباب خداشناسی، معاد و... نوشته شده است و این مجموعه در واقع عصاره و تکامل یافته آنها و زیباتر از آنهاست.

شما با طرح «هفت روز در بهشت» یک استان را آباد کرده‌اید اما ۲۹ استان دیگر تکلیفش چیست؟ باید این کار بسط و توسعه کشوری پیدا کند.

از بین نوجوانی و جوانی، مقطعی را انتخاب کنید که هرچه زیربنا محکم‌تر شود بهتر خواهد شد و تا فرد شکل نگرفته است می‌شود کار کرد و بعدش کار مشکل خواهد شد.

هر زمانی برای خودش یک زبان خاصی می‌خواهد. ما اگر بخواهیم در این زمان با زبان صدسال پیش سخن بگوییم، کافی نیست. آقایی از نجف آمده بود و گفتم درباره عقاید چه کتابی تدریس می‌شود؟ می‎گفت همان کتابی که فاضل مقداد نوشته است! این درحالی است که این کتاب برای همان زمان نوشته شده است، امروز افکار دیگران همانند راسل و فلسفه مادی‎گری و... مطرح است.

زمان در حال حرکت است و آن کتابی که ما هم نوشته‎ایم (الهیات) می‌توانست در یک مقطعی مفید باشد و باید برای زمان جدید کتاب‌های دیگری تهیه شود. بحمدلله این کتاب‌های شما ناظر به شرایط جامعه نوشته شده است.

باید برای تدریس کتاب‌ها، استاد تربیت شود که الحمدلله خیلی خوب این کار را انجام داده‌اید. استاد باید ذوق فلسفی، کلامی و ذهن جوشان داشته باشد تا بتواند برای مخاطب، آن را تدریس کند.

این مجموعه کتاب‌ها قلم بسیار خوبی دارد و معلوم است که نویسنده آن، هم شیمی می‎داند، هم فیزیک می‎داند، هم کلام می‌داند و هم فلسفه و آدم جامعی است الحمدلله. کتاب‎ها شامل مثال‎های خوب و در متن زندگی است.

مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی در سه سال گذشته با استفاده از مبانی علامه‌طباطبایی رضوان اللّه تعالی علیه دوره کاملی از معارف کاربردی ویژه جوان و نوجوان را در حوزه‎های اسلام‌شناسی، خداشناسی، معرفت‎شناسی، شیعه‎شناسی، راهنماشناسی و معادشناسی در ۷ جلد با عنوان کتاب‎های برترین آرزو به رشته تحریر درآورده که مورد تفقد مقام معظم رهبری قرار گرفته است و بر مبنای این کتب، اردوهای ملی هفت روز در بهشت را برای دانش‎آموزان، دانشجویان و طلاب نخبه و مستعد سراسر کشور طرح‏‌ریزی کرده که تاکنون بیش از۴ هزار دانش‎آموز نخبه و استعداد درخشان در این دوره‌‎های اردویی شرکت کرده‎اند.

خبرگزاری فارس

ارسال نظر: