توان ما جرأت گزینه نظامی به دشمن را نمی‌دهد

کدخبر: 2330766

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش گفت: قدرت و توان نظامی نیروهای مسلح ما به گونه‌ای است که استکبار جهانی جرأت نمی‌کند از گزینه نظامی علیه ما استفاده کند.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش، با اشاره به حوادث اخیر در تنگه هرمز و دریای عمان و همچنین انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا و توقیف نفتکش متخلف انگلیسی توسط نیروی دریایی سپاه، اظهار داشت: شاید در نگاه اول، وقایعی که در منطقه خلیج فارس در حال روی دادن است، نشان از احتمال یک درگیری نظامی داشته باشد اما وقتی که عمق وقایع را می‌بینیم، این احتمال بسیار کمرنگ می‌شود.

وی ادامه داد: قدرت و توان نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای است که استکبار جهانی به خودش این جرات را نخواهد داد که بخواهد از گزینه نظامی علیه ما استفاده کند.

امیر پوردستان در ادامه تصریح کرد: خلیج فارس مثل یک زاغه مهمات است که با انفجار یک ترقه می‌تواند یک فاجعه عظیم در آن رخ دهد.

وی افزود: تمام کشورهای دارای منافع در خلیج فارس، به هیچ عنوان حاضر نیستند شاهد یک بحران دیگر در این منطقه باشند.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش در پایان خاطر نشان کرد: روند و اوضاع فعلی نشان می‌دهد که دیپلماسی ما قطعا کار خودش را خواهد کرد و ما را به نتیجه مورد نظر خواهد رساند.

خبرگزاری مهر

ارسال نظر: