ایران هزینه های زیادی داده تا به حرف رهبری برسد

کدخبر: 2330760

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ما هزینه‌های زیادی را پرداخت کردیم، تا مردم جهان و سیاستمداران به حرف مقام معظم رهبری برسند که آمریکا غیرقابل اعتماد است.

عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تحریم محمدجواد ظریف از سوی آمریکا گفت: ما همواره شاهد پارادوکس در رفتار و عملکرد هیأت حاکمه آمریکا هستیم. از یک سو دم از حقوق بشر می‌زنند اما هیچ اعتقادی به حقوق بشر ندارند. ناکازاکی و هیروشیما را با خاک یکسان می‌کنند. از یک سو دم از حمایت مردم مظلوم می‌زنند اما از رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی،‌ حمایت می‌کنند.

وی افزود: آمریکایی‌ها دم از دفاع از حقوق مردم جهان می‌زنند اما از عربستان سعودی حمایت می‌کنند که یمنی‌ها را محاصره کرده و تعداد زیادی از یمنی‌ها بر اثر سوء تغذیه دارند از بین می‌روند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: آنچه که آمریکایی‌ها متوجه می‌شوند زبان زور و پول است و به هیچ چیزی دیگر اعم از قانون،‌ حقوق بشر و دموکراسی اعتقادی ندارند. قانون و حقوق بشر شعارهای رنگینی هستند که فقط برای فریب دادن افکار عمومی جهان آنها را مطرح می‌کنند و مجامع بین‌المللی که اکثرا بودجه‌شان توسط آمریکا تامین می‌شود تحت سلطه آمریکا هستند.

عزیزی خاطرنشان کرد: ما هزینه‌های زیادی را پرداخت کردیم تا مردم جهان و سیاستمداران به حرف مقام معظم رهبری برسند که آمریکا غیرقابل اعتماد است که نمونه آن همان برجامی است که ما از آن حمایت کردیم و اتفاق افتاد و بعد دیدیم آمریکا زیر همه چی زد و از برجام بیرون آمد.

وی افزود: آمریکایی‌ها در ادامه رفتارهای قبلی خود از یک سو دم از مذاکره می‌زنند و از سویی رئیس دستگاه دیپلماسی ما را تحریم می‌کنند. البته هر زمان که دشمن از ما بد بگوید و ما را تحریم کند این نشان می‌دهد ما عملکردمان درست بوده است.

عزیزی گفت: درست است که ما برای مقاومت‌مان هزینه داده‌ایم، اما با عزت زندگی می‌کنیم. کشورهایی مانند عربستان هم که با آمریکا سازش کرده‌اند هزینه‌های سنگین را پرداخت کردند و تنها در یک مورد آن 400 میلیارد دلار یک باره آمریکا از آنها دریافت کرده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران از یک سو نشان‌دهنده پیشرفت ما در این حوزه است و از سوی دیگر جسارت ما را برای این کار نشان می‌دهد.

خبرگزاری فارس

ارسال نظر: