چه کسی مانع تحقیق و تفحص از مجلس است؟

کدخبر: 2330699

یکی از اعضای تحقیق و تفحص از مجلس گفت: طبق پیگیری‌هایی که برای ادامه روند این تحقیق و تفحص داشته‌ایم، به این نتیجه رسیدیم که آقای لاریجانی رئیس مجلس مخالف ادامه روند قانونی تفحص از پارلمان بوده و آن را متوقف کرده است.

حسن کامران یکی از طراحان تحقیق و تفحص از مجلس شورای اسلامی با انتقاد از توقف این تحقیق و تفحص در مجلس، گفت: طرح تحقیق و تفحص از مجلس را بیش از یک سال است که کمیسیون برنامه و بودجه ارائه کرده‌ایم، اما طبق آخرین پیگیری‌ها مطلع شدیم که آن را متوقف کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تکلیف تحقیق و تفحص از مجلس باید هرچه سریعتر مشخص شود، اظهار داشت: تقاضای تحقیق و تفحص از مجلس به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شده است که یا باید رد و یا تأیید شود، اما فعلا بدون هیچ پاسخی، آن را متوققف کرده‌اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اضافه کرد: ما در تحقیق و تفحص از مجلس نمی‌خواهیم، مچ‌گیری کنیم، اما دیوارکشی‌هایی که در اطراف مجلس انجام شده، خارج از مناقصه است و باید در تحقیق و تفحص مورد بررسی قرار گیرد.

کامران با تأکید بر اینکه هزینه‌های گزاف و اسراف‌هایی در ساخت سرویس بهداشتی و حتی اتاق‌های نمایندگان در مجلس صورت گرفته که باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت: در تحقیق و تفحص از مجلس خواستار شفافیت صورت‌های مالی و نحوه هزینه‌کردها از بیت‌المال هستیم.

وی تصریح کرد: مجلس در هر موضوعی که احساس کند تخلفی صورت گرفته، ورود کرده و اقدام به تحقیق و تفحص می‌کند، بالاخره ما خودمان را نیز باید اصلاح کنیم، تقاضای نمایندگان برای تفحص از مجلس در راستای اصلاح امور تهیه شده است.

یکی از طراحان تحقیق و تفحص از مجلس تأکید کرد: طبق پیگیری‌هایی که برای ادامه روند تحقیق و تفحص از مجلس داشته‌ایم، به این نتیجه رسیدیم که آقای لاریجانی رئیس مجلس مخالف ادامه روند قانونی تفحص از پارلمان بوده و آن را متوقف کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در پایان به برخی مفاد تفحص از مجلس اشاره و خاطرنشان کرد: موضوعاتی مانند نحوه امور استخدامی و همچنین سفرهای خارجی نمایندگان از دیگر محور‌های تفحص از پارلمان است.

خبرگزاری تسنیم

ارسال نظر: