در نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه اعلام شد

قصاص برای نجفی، ۲۰ سال حبس برای هادی رضوی

کدخبر: 2330513

سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم قصاص برای محمدعلی نجفی خبر داد

غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری گفت: در این پرونده برای محمدعلی نجفی حکم قصاص صادر شده است. یادآور می‌شود هفتم خرداد امسال میترا استاد همسر دوم شهردار اسبق تهران در منزل شخصی خود به ضرب گلوله کشته شد که ۱۰ ساعت بعد محمدعلی نجفی با حضور در پلیس آگاهی به قتل همسر دوم خود اعتراف کرد.

دادگاه‌های علنی رسیدگی به پرونده این قتل، ۲۲، ۲۶ و ۳۱ تیر در سه جلسه و با حضور اولیای دم، متهم و وکلای طرفین پرونده در شعبه نهم کیفری یک استان تهران و به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد. صدور ۹۷۸ حکم قطعی در پرونده‌های مفاسد اقتصادی سخنگوی قوه قضاییه گفت: در پرونده‌های مفاسد اقتصادی از زمان تشکیل دادگاه‌های ویژه تاکنون ۹۷۸ مورد حکم قطعی صادر شده است.

غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری به اهتمام ویژه قوه قضاییه در برخورد با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: دادگاه‌های ویژه مفاسد اقتصادی در سراسر کشور اعم از شعب ویژه مفاسد اقتصادی که از آن‌ها به عنوان شعب استجازه یاد می‌شود و سایر شعبی که پرونده‌های اقتصادی در تهران و دیگر استان‌ها تشکیل شده تاکنون ۹۷۸ مورد حکم قطعی صادر شده که شامل ۹ حکم اعدام، ۴ مورد حبس ابد، ۱۰۰ مورد حبس ۲۰ سال، تعداد زیادی حبس زیر ۱۰ سال و ۴۴ مورد حبس ۲۰ تا ۳۰ سال است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۱۶ نفر نیز به حکم این دادگاه‌ها برای همیشه از مشاغل دولتی محروم شده اند و ۱۵۲ نفر نیز انفصال موقت گرفتند و ۱۰ مورد نیز تبعید شده اند.

اسماعیلی گفت: همچنین ۱۶۱ مورد مجازات شلاق برای مرتکبان جرایم اقتصادی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: صدور این احکام ثابت می‌کند که عزم قوه قضاییه در برخورد با مفاسد اقتصادی، جدی است و در کنار این برخورد‌های کیفری و بازدارنده، نظر قوه قضاییه بازگشت اموال بیت المال به خزانه و همچنین تامین حقوق سپرده گذاران و مالباختگان است.

هادی رضوی به ۲۰ سال حبس محکوم شد سخنگوی قوه قضاییه گفت: محمدهادی رضوی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور به ۲۰ سال حبس و رد مال محکوم شده است.

غلامحسین اسماعیلی در هفتمین نشست خبری به پرونده هادی رضوی اشاره کرد و گفت: در این پرونده این متهم علاوه بر حبس و رد مال به ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی هم محکوم شده است.

وی گفت: احسان دلاویز متهم دیگر این پرونده به جرم معاونت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به ۱۰ سال حبس محکوم شده است.

وی گفت: همان طور که در جلسه قبل نیز اعلام کرده بودم مجتمع ویژه تخصصی رسیدگی به پرونده‌های جرایم اقتصادی با کادر قضایی ویژه و با اختیارات مشخص و صلاحیت رسیدگی به پرونده‌های اخلال در نظام اقتصادی به زودی تشکیل می‌شود؛ این وعده ما عملی شد و مجتمع تخصصی رسیدگی به جرایم اقتصادی در همین ساختمان که پیش از این ساختمان تجدیدنظر بود، به مجتمع ویژه قضایی رسیدگی به جرایم اقتصادی اختصاص پیدا کرده است و پرونده‌های استجازه نیز در همین مجمتع ویژه رسیدگی خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم با سرعت، دقت و قاطعیت به جرایم کسانی که در نظام اقتصادی کشور اخلال می‌کنند یا در مباحث اقتصادی ایجاد جرم می‌کنند، رسیدگی شود.

خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر: