برنی سندرز:

۲۰ درصد آمریکایی‌ها حتی توان خرید دارو هم ندارند

کدخبر: 2330484

نامزد حزب دموکرات آمریکا در حساب کاربری خودش در توئیتر نوشته ۲۰ درصد از آمریکایی‌ها از پس پرداخت هزینه نسخه‌های دارو برنمی‌آیند.

«برنی سندرز»، سناتور آمریکایی و یکی از نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا تصریح کرده ۲۰ درصد از افراد بزرگسال در آمریکا قادر به پرداخت هزینه نسخه‌های درمانی خود نیستند.

سندرز در صفحه توئیترش نوشت: «نیازمند شجاعت سیاسی و حرکت توده‌های مردم هستیم، اما اصل مسئله این است: مجبور نیستیم وضعیتی را تحمل کنیم که از میان هر پنج بزرگسال یک نفر توان پرداخت هزینه نسخه‌های خودشان را ندارند، در حالی که شرکت‌های دارویی و مدیران آنها میلیون‌ها دلار سود کسب می‌کنند.»

سندرز قبل از این هم در یک سخنرانی با موضوع «خدمات درمانی برای همه» گفته بود یکی از مسائل مربوط به نظام بهداشت و درمان آمریکا این است که سودهای هنگفتی نصیب شرکت‌های بیمه و دارویی می‌کند.

او روز ۳۰ آوریل هم در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «سال گذشته، ۱۰ شرکت دارویی برتر آمریکا ۶۹ میلیارد دلار سود عایدشان شد، در حالی که از میان هر پنج آمریکایی یک نفر نمی‌تواند بهای نسخه‌هایی که پزشکان برای آنها می‌نویسند را بپردازد.»

پایگاه «پولیتیفکت» که به راستی‌آزمایی اظهارات سیاستمداران آمریکا می‌پردازد در گزارشی به بررسی صحت و سقم این ادعای سندرز پرداخته است. این پایگاه یافته‌های دقیق‌تری درباره ادعای سندرز ارائه کرده است.

پایگاه «پولیتیفکت» می‌نویسد: «موثق‌ترین داده‌ها نشان می‌دهند حدود ۱۰ درصد مردم می‌گویند تأمین بهای دارو دشواری زیادی به آنها وارد می‌کند. بین ۲۰ تا ۳۰ درصد می‌گویند آنها به دلیل هزینه‌های دارو از مصرف کردن داروهایی که پزشک‌ها توصیه کرده‌اند خودداری کرده‌اند. از هر سه نفر یک نفر گفته‌اند راهبردهایی برای کاستن از هزینه‌های دارو و درمان خودشان به کار گرفته‌اند، مثلا از پزشک خواسته‌اند داروی ارزان‌تری برایشان بنویسد.»

خبرگزاری فارس

ارسال نظر: