کوربین در دوراهی انتخاب میان رفراندوم دوم یا حمایت از برگزیت با توافق

کدخبر: 2330455

در درون حزب کارگر از ابتدا اجماعی در مسئلۀ خروج از اتحادیۀ اروپا وجود نداشت. در ماه‌های اخیر بخشی از حزب کارگر به رهبری تام واتسون معاون جرمی کوربین و وزیر خزانه‌داری در دولت سایه، تحرکاتی را برای اقناع کوربین برای اعلام موضع رسمی حزب در جهت برگزاری رفراندوم دوم و ماندن در اتحادیۀ اروپا، آغاز کردند.

روزنامۀ چپگرای گاردین مقاله‌ای به قلم ویل هاتن، منتشرکرده‌است و با ابراز نگرانی از تمایل به راستگرایی در دولت بریتانیا و برشمردن خطرات خروج از اتحادیۀ اروپا، به جرمی کوربین رهبر حزب کارگر توصیه می‌کند رهبری درخواست‌ها برای ماندن در اتحادیۀ اروپا را بر عهده گرفته و مذاکرات در این زمینه با لیبرال‌دموکرات‌ها و سبزها و حتی محافظه‌کاران مخالف خروج از اتحادیۀ اروپا و احزاب ملی‌گرا در اسکاتلند و ولز را آغاز کند و به آنها پیشنهاد بریتانیای فدرال در داخل اتحادیۀ اروپا را بدهد. نویسنده اضافه می‌کند آنها احتمالا این پیشنهاد را رد می‌کنند اما رای‌دهندگان آنها چندان علاقه‌ای به رد این پیشنهاد ندارند.

در درون حزب کارگر از ابتدا اجماعی در مسئلۀ خروج از اتحادیۀ اروپا وجود نداشت. در ماه‌های اخیر بخشی از حزب کارگر به رهبری تام واتسون معاون جرمی کوربین و وزیر خزانه‌داری در دولت سایه، تحرکاتی را برای اقناع کوربین برای اعلام موضع رسمی حزب در جهت برگزاری رفراندوم دوم و ماندن در اتحادیۀ اروپا، آغاز کردند. به نظر می‌رسد در صورت حمایت قاطع حزب کارگر از این موضع، این حزب شانس زیادی جهت جذب سرخوردگان از حزب محافظه‌کار و پیروزی در انتخابات پارلمانی احتمالی آینده خواهد داشت.

اندیشکده راهبردی تبیین

ارسال نظر: