توقیف کشتی؛ این بار توسط سنگاپور

کدخبر: 2330346

سنگاپور یک کشتی حامل LPG را هنگام عبور از تنگه مالاکا توقیف کرد.

نسیم آنلاین : دولت سنگاپور اعلام کرد یک کشتی چینی حامل LPG ایران را به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا توقیف کرده است. مقامات این کشور البته ادعا کردند که در هفته گذشته، این دومین کشتی است که به دلیل حمل گاز ایران توقیف می شود.

به ادعای آنها روز چهارشنبه بنا به حکم دادگاه عالی سنگاپور نفتکش "سی‌دراگون" متعلق به شرکت کنلون چین توقیف شده و در روز دوشنبه نیز نفتکش GAS INFINITY توقیف شده بود.

در حالی که سنگاپور هنوز دلیل توقیف نفتکش‌ها را اعلام نکرده اما شرکت کنلون ماه گذشته میلادی به لغو تحریم‌های آمریکا و حمل و نقل LPG ایران متهم شده بود.

چین علی رغم پایان یافتن معافیت تحریم، همچنان مشتری LPG ایران باقی مانده است. شنیده ها حاکی از آن است که تاکنون چند کشتی چینی نیز بعد از پایان معافیت ها ایران را با محموله LPG به مقصد چین ترک کرده اند.

تنگه مالاکا مهم ترین آبراه جهان بعد از تنگه هرمز است که تحت کنترل کشور سنگاپور می باشد. در سال 2018 که تنگه هرمز محل عبور 16.8 میلیون بشکه نفت خام در روز بوده است، تنگه مالاکا با عبور 15.7 میلیون بشکه به طور روزانه در زمره مهم ترین تنگه های استراتژیک جهان قرار گرفته است. هر کشتی برای ورود به شرق آسیا باید از تنگه مالاکا عبور کند که اداره آن بر عهده سنگاپور است. این اقدام گارد ساحلی سنگاپور در توقیف کشتی GAS INFINITY در راستای تلاش بی وقفه آمریکا در کنترل و محاصره دریایی ایران و مسیرهای دریایی منتهی به محموله های ایرانی است.

ارسال نظر: