رژیم صهیونیستی 100 آپارتمان فلسطینی‎ها را برای تخریب هدف قرار داد

صبح تلخ فلسطینیان پای دیوار حایل

کدخبر: 2330164

صبح روز دوشنبه، با صدای بولدوزرهای عظیمی برای فلسطینی‎ها آغاز شد که به قصد تخریب خانه‎هایشان وارد روستا شده بودند. در پی فرو ریختن دیوارهایی که در هجوم تیرها و باتوم‎های سربازان رژیم صهیونیستی پناهگاه امن فلسطینی‎ها محسوب می‎شد، ساکنان خانه‎ها در بهت و ناباوری به خیابان ‎آمدند. پس از هفت دهه تجاوز و ظلم، همچنان سهم مردم فلسطین این است که شاهد فرو ریختن دیوارهای خانه‎هایشان باشند و هر دم گره‎ای کور بر سرنوشت نامعلوم‌شان زده شود.

فرحناز دهقی: به‌گزارش شبکه الجزیره، با وجود انتقادهای جهانی و مخالفت و اعتراض فلسطینی‎ها، صدها سرباز رژیم صهیونیستی روز گذشته با بولدوزر به روستای صور باهر هجوم بردند تا مسیر اشغالگرایانه و متجاوزانه خود را امتداد بدهند.

ساکنان روستای وادی الحمص، در همسایگی روستای صور باهر، به رسانه‎های محلی گفتند که فعلاً 16 ساختمان که دربرگیرنده 100 آپارتمان است هدف قرار گرفته‎اند. ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است این خانه‎ها که در نزدیکی دیوار حائل اسرائیل در قدس اشغالی قرار دارند، تهدیداتی علیه امنیت اراضی اشغالی محسوب می‎شوند. دادگاه عالی اسرائیل ماه گذشته به نفع ارتش رژیم صهیونیستی حکم صادر کرد و روز دوشنبه را به‌عنوان ضرب‎الاجل تخریب این منازل مشخص کرد. اسماعیل عبدیه، 42 سال بیشتر ندارد اما خطوط عمیق روی صورتش نشان از رنج‎های بسیاری دارد که در طول زندگی با آنها مواجه شده است. او می‎گوید: «خانه‎ها تخریب می‎شوند و ما بار دیگر آواره خیابان‎ها می‎شویم. من چهار فرزند دارم که نمی‌دانم شب‎ها باید زیر کدام سقف بخوابانم‌شان».

راب متیسون، خبرنگار الجزیره درباره تخریب خانه‎های فلسطینی‎ها گفت: «ساعت هفت و ربع صبح بود که صدای مهیبی را از همسایگی شنیدم. بولدوزرهای بزرگی را دیدم که با سرعت به پیش می‎رفتند و ساختمان‎ها را تخریب می‎کردند. هیچ نمی‎دانستم داخل آنها کسی حضور دارد یا نه. در آن ساختمان دو خانواده زندگی می‎کردند. دقایقی بعد دیدیم پدر خانواده روی صندلی‎ای نشسته و به صحنه تخریب خانه‎اش زل زده است. درست پشت سر من چند دستگاه مکانیکی مشغول سوراخ کردن دیواری هستند. متوجه شده‎ایم که می‎خواهند با انفجار بمب کل ساختمان را خراب کنند. امروز روز بسیار تلخی برای فلسطینی‎هاست». تخریب خانه‎های فلسطینی‎ها در شرایطی صورت می‎گیرد که این ساختمان‌ها تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین بوده و مجوز ساخت و ساز را از وزارت اداره محلی دریافت کرده‌اند.

مقام‎های سازمان هفته پیش از رژیم صهیونیستی خواستند تخریب منازل فلسطینی‎ها را متوقف کنند. آنها اعلام کردند دست کم 17 فلسطینی بر اثر این اقدامات بی‎خانمان خواهند شد اما براساس گزارش‎های محلی، اگر جلوی این اقدام گرفته نشود، دست کم صد نفر بی‎خانمان می‎شوند. روستای صور باهر که در خط میان بیت‎المقدس شرقی اشغالی و کرانه باختری اشغالی واقع شده است، از سال 1967 در اشغال نیروهای رژیم صهیونیستی است. فلسطینی‎ها اعتقاد دارند اسرائیل امنیت خود را مطرح می‎کند تا بتواند اشغالگری‎اش را ادامه و شهرک‎سازی‎ها را گسترش بدهد. براساس قوانین بین‎الملل تمامی ساخت‎ و سازهای اسرائیلی‎ها در سرزمین‎های فلسطینی غیرقانونی است اما تاکنون هیچ قانون و قاعده‎ای نتوانسته از سرعت ماشین تجاوز و اشغالگری این رژیم بکاهد. در واکنش به این اقدام، تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد که این رژیم درصدد اعمال مهاجرت اجباری گروهی است و سازمان آزادیبخش فلسطین هم اعلام کرد، این عملیات تخریب، تنها بخشی از عملیات تخریب بزرگ است که هدفش تخریب صدها واحد مسکونی نزدیک دیوار حائل نژادپرستانه است. این عملیات در راستای طرح پاکسازی نژادی با هدف یهودی‌سازی قدس انجام می‌گیرد؛ مسأله‌ای که طبق قوانین بین‌المللی یک جنایت جنگی محسوب می‌شود و مستلزم این است که کمیته نظارت و تحقیقات فوری وارد عمل شده و از مردم فلسطین حمایت کند.

روزنامه ایران

ارسال نظر: