کاهش قیمت سیب زمینی در کار نیست

کدخبر: 2330136

درحالی که مدیرعامل سازمان تعاون روستایی وعده کاهش قیمت سیب زمینی در آینده نزدیک را داده بود اما قیمت این محصول با وجود کاهش هزار تا ۲ هزار تومانی کماکان گران است و به قیمت واقعی خود نرسیده است.

قیمت سیب زمینی که در هفته های گذشته یک باره به 8 تا 9 هزار تومان افزایش یافت، اکنون با کاهش قیمت حدود هزار تومانی در میدان مرکزی در خرده فروشی نیزکاهشی متناسب داشته است اما کماکان هرکیلو گرم از این محصول حدود 6 تا 7 هزار تومان به فروش می رسد.

قیمت این محصول قبل از افزایش حدود 2 تا 3 هزار تومان بود اما با جهشی ناگهانی به 8 تا 9 هزار تومان رسید.

حسین شیرزاد معاون وزیر جهاد کشاورزی اما در نشست خبری که در 10 تیر ماه سال جاری داشت اعلام کرده بود قیمت سیب زمینی یک تا دو هفته آینده کاهش می یابد و به مشکلات نظام توزیع و عدم همکاری میادین میوه و تره‌بار اشاره کرد بود.

وی اظهار داشت که خط اعتباری برای جمع‌آوری سیب‌زمینی و عرضه مستقیم آن به مصرف کننده در نظر گرفته شده و قیمت این محصول تا هفته آینده کاهش می‌یابد.

بر این اساس، وعده معاون وزیر کشاورزی محقق نشد و این محصول همچنان با قیمت بالایی و خارج از نرخ واقعی خود به فروش میرسد.

درحالی که سیب زمینی در فصل برداشت که همواره کمترین قیمت را دارد اما امسال به قیمتهای 6 تا 10 هزار تومان به دست مصرف کننده داخلی رسید. دلیل اصلی افزایش قیمت سیب زمینی صادرات محصول به خارج از کشور و حتی صادرات غیر مستقیم آن در غالب محصولات مانند چیس عنوان شده است.

خبرگزاری تسنیم

ارسال نظر: