الیاس حضرتی:

دولت «بیت کوین» را به رسمیت شناخته است

کدخبر: 2330081

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از موافقت کمیسیون اقتصادی دولت با به رسمیت شناختن صنعت «بیت کوین» خبر داد.

الیاس حضرتی جزییات جلسه کمیسیون اقتصادی در مورد ارزهای دیجیتال را تشریح کرد.

وی اظهار داشت: مسئولان وزارت اطلاعات، وزارت اقتصاد و پدافند غیرعامل در این جلسه حضور یافته بودند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه متاسفانه ما در مواجهه با پدیده های جدید بسیار کند عمل کرده و تجارب خوبی در زمینه برخورد با پدیده های نو نداریم، افزود: همیشه راه مقابله، دستگیری و جمع آوری را انتخاب کرده ایم در حالی که در پدیده های نو امکان مقابله وجود ندارد اما امکان زیادی برای مدیریت وجود دارد.

حضرتی در مورد راهکارهای تامین برق ارزان برای «بیت کوین»، گفت: گاز ارزان در کشور ما وجود دارد که تلف می شود و عملاً مشتری نیز ندارد می توان نیروگاه های گازی که تبدیل به برق می شود در سطح وسیع ایجاد کرد و نسبت به تولید برق ارزان اقدام نمود و از آن برق ارزهای دیجیتال و بیت کوین را تولید نمود.

وی گفت: از این طریق می توان نسبت به خرید ارز در این اوضاع و احوال تحریم و مشکلات ارزی اقدام نمود و برای جوانان اشتغال ایجاد کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص نگرانی دستگاه های امنیتی، گفت: دستگاه های امنیتی نسبت به ضربه خوردن ارزش پول ملی، خروج ارز، اتلاف سرمایه مردم، نگرانی هایی داشته اند زیرا نوسانات بیت کوین به مراتب از نوسانات سکه و ارز بیشتر است و ممکن است موجب مالباختگی برخی مردم شود و مردم یقه دولت را بگیرند که چون دولت این صنعت را به رسمیت شناخته است و مردم اقدام به سرمایه گذاری کرده اند و دولت مجبور شود ضرر و زیان آنها را بپردازد.

حضرتی اضافه کرد: ما معتقدیم باید «بیت کوین» را به عنوان یک صنعت به رسمیت شناخت و از درآمدهای مالیاتی و گمرکی آن استفاده کرد.

وی اظهار داشت: روز گذشته کمیسیون اقتصادی دولت تشکیل جلسه داده و بخشی از مسائل مربوط به «بیت کوین» را مورد بررسی دقیق قرار داد. در این کمیسیون، بیت کوین به عنوان یک صنعت به رسمیت شناخته شده و این امر مصوب شده است و همچنین مقرر شد قیمت برق برای این صنعت معادل برق صادراتی محاسبه شود که البته ما نسبت به این موضوع انتقاداتی داریم و معتقدیم این نگاه مانع توسعه این صنعت می شود. احتمالاً این مصوبه به زودی به هیئت دولت ارائه خواهد شد.

خبرگزاری مهر

ارسال نظر: