توقیف یک کشتی ‌خارجی حامل قاچاق بنزین توسط سپاه+ واکنش انگلیس

کدخبر: 2329849

این کشتی که ظرفیت حمل ۲ میلیون لیتر سوخت را دارد با ۱۲ خدمه خارجی در حال عزیمت  برای تحویل سوخت قاچاق دریافتی از لنج های ایرانی به کشتی های بیگانه در مناطق دور تر بود که با هوشمندی رزمندگان نیروی دریایی سپاه ناکام ماند.

روابط عمومی سپاه در رابطه با توقیف کشتی حامل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق اطلاعیه ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است:

طی عملیات رصد و کنترل ترددهای شناوری در خلیج فارس به منظور کشف و مقابله با قاچاق سازمان یافته در روز یکشنبه مورخ ۲۳ / ۴ / ۹۸ گشت های شناوری منطقه یکم دریایی سپاه در خلیج فارس و تنگه هرمز پس از اطمینان از حمل قاچاق سوخت توسط یکی از کشتی های خارجی در اقدامی غافلگیر کننده این کشتی را که حامل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق بود را پس از هماهنگی و حکم مراجع قضایی ،در جنوب جزیره لارک توقیف کردند. این کشتی که ظرفیت حمل ۲ میلیون لیتر سوخت را دارد با ۱۲ خدمه خارجی در حال عزیمت برای تحویل سوخت قاچاق دریافتی از لنج های ایرانی به کشتی های بیگانه در مناطق دور تر بود که با هوشمندی رزمندگان نیروی دریایی سپاه ناکام ماند.

واکنش عجیب انگلیس

وزارت خارجه انگلیس روز پنج‌شنبه اعلام کرد در تلاش است تا اطلاعات بیشتری درباره نفتکشی که در نزدیکی سواحل ایران توقیف شده، به دست آورد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بیانیه لندن که پس از اعلام خبر توقیف یک نفتکش توسط ایران منتشر شده، آمده است: «پیرو انتشار گزارش‌هایی درباره توقیف یک نفتکش در خلیج [فارس]، در تلاش هستیم تا اطلاعات بیشتری به دست آوریم.»

این بیانیه می‌افزاید: «همچنان به مسئولان ایرانی توصیه می‌کنیم که از میزان تنش در منطقه بکاهند.»

واکنش لندن، به بیانیه‌ای است که ساعتی پیش از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارتباط با توقیف یک کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق منتشر شد.

بیانیه آمریکا

با گذشت تنها دقایقی از بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر توقیف یک فروند کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق، این مسئله به تیتر نخست رسانه‌های مهم جهان تبدیل شده است.

شبکه «ان‌بی‌سی» یکی از این رسانه‌هاست که ضمن پوشش این خبر، با مقام‌های نظامی آمریکا نیز تماس گرفته و واکنش واشنگتن را در این ارتباط جویا شده است.

بر اساس این گزارش، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در بحرین مستقر است، اعلام کرده که از گزارش‌های منتشر شده در رابطه با توقیف یک کشتی در خلیج فارس مطلع است. این ناوگان البته از اظهار نظر بیشتر در این رابطه خودداری کرده است.

حجم ویدیو: 5.07M | مدت زمان ویدیو: 00:01:53 دانلود ویدیو
ارسال نظر: