مورخ آمریکایی:

ترامپ نژادپرست‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکاست

کدخبر: 2329779

مورخ و روزنامه‌نگار آمریکایی، دونالد ترامپ را به سبب اظهارات اخیرش علیه زنان نماینده کنگره، نژادپرست‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ این کشور خواند.

جان میچم، مورخ و روزنامه نگار آمریکایی گفت حملات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور به گروهی از زنان کنگره، او را در کنار اندرو جانسون به عنوان نژادپرست‌ترین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا قرار می‌دهد.

میچم که زندگینامه‌های رؤسای جمهور گذشته آمریکا از جمله توماس جفرسون و جرج دبلیو بوش را به رشته تحریر درآورده است، گفت: آنچه رئیس جمهور انجام می‌دهد هنوزم مثل قبل است، زیرا معتقدم اینکار را بعد از حادثه شارلوتسویل (حمله نژادپرستان به مخالفان نژادپرستی) هم انجام داد و فکر می‌کنم او این کار را به صراحت انجام داد زمانی که درباره (باراک) اوباما دروغ گفت و به عنوان نژادپرست‌ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا به اندرو جانسون پیوست.

سردبیر پیشین نیوزویک و تایم هفدهمین رئیس جمهور آمریکا را نژادپرست دانست و یادآور شد که جانسون نیز زمانی در یک پیام رسمی اظهارات نژادپرستانه علیه آمریکایی‌های آفریقایی تبار مطرح کرد. این مورخ آمریکا پس از اظهارات نژادپرستانه اخیر رئیس جمهور آمریکا علیه چهار زن نماینده کنگره با طرح مشابهت‌های ترامپ و جانسون او را نژادپرست‌ترین رئیس جمهور تاریخ این کشور نامید.

ترامپ به تازگی در پیامی توئیتری به طور ضمنی چهار نماینده زن دموکرات عضو کنگره را مورد انتقاد قرار داد و گفت آن‌ها بهتر است پیش از اظهارنظر درباره نحوه اداره آمریکا به کشور‌های خود بازگردند. هر چند دونالد ترامپ در این پیام نژادپرستانه مستقیما به نام نماینده‌ای اشاره نکرد، ایلهان عمر، الکساندریا اوکاسیو کروتز، رشیده طلیب و آیانا پریسلی هدف اصلی این پیام بودند.

ترامپ در پیامی که در توئیتر خود منتشر کرد، نوشت: بسیار جالب است زنان دموکرات ترقی‌خواه کنگره را ببینید که اصالتاً از کشور‌هایی آمده‌اند که دولت‌هایشان فاجعه کامل و تمام عیار هستند، بدترین و فاسدترین و بی‌کفایت‌ترین در هر جای دنیا هستند (اگر اصلاً دولتی در حال کار داشته باشند)، اکنون با صدای بلند و خشنی به مردم آمریکا، بزرگ‌ترین و قدرتمندترین کشور ملت روی زمین می‌گویند که چطور دولت باید اداره شود.

او افزود: چرا آن‌ها بازنمی‌گردند و به اصلاح مکان‌های جرم خیزی که از آنجا آمده اند، کمک نمی‌کنند؛ سپس بازگردند و به ما نشان دهند که چگونه باید این کار را کرد. این کشورها به کمک شما نیاز شدیدی دارد، باید هر چه زودتر عازم شوید! اطمینان دارم خود نانسی پلوسی خوشحال خواهد شد از اینکه فورا ترتیب سفر رایگان (این نمایندگان) به مقصد آن کشور‌ها را بدهد!

علی‌رغم انتقادات گسترده، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر در حساب توئیتر خود به نمایندگان زن دموکرات توهین کرد.

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر: