دیدار امیرعبداللهیان با اسد

تأکید مجدد بشار اسد بر حمایت سوریه از ایران

کدخبر: 2329670

رئیس جمهور سوریه که میزبان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل بود اعلام کرد که سوریه در برابر تهدیدهای آمریکا، در کنار تهران است.

«حسین امیر عبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل امروز دوشنبه به همراه هیئت همراه خود به دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه رفت.

پایگاه خبری ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد که امیر عبداللهیان در جریان دیدار امروز، بشار اسد را در جریان تحولات پرونده هسته‌ای ایران قرار داده است.

امیر عبداللهیان همچنین سیاست جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد که مسئولان ایران برای حمایت از منافع ملت خود در مقابله با سیاست‌های خصمانه دولت آمریکا علیه ایران در پیش گرفته‌اند.

رئیس جمهور سوریه نیز بار دیگر تأکید کرد که سوریه در مقابل این تهدیدها و اقدامات غیر قانونی آمریکا علیه ملت ایران، از تهران حمایت می‌کند.

در جریان این دیدار همچنین روابط دوجانبه بین سوریه و ایران، جنگ در برابر تروریسم در سوریه و اوضاع منطقه بررسی شد.

در همین ارتباط، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اواخر فروردین ماه گذشته به دیدار رئیس جمهوری سوریه رفت.

بررسی ابعاد مختلف روابط دوجانبه، مهمترین مسائل منطقه‌ای، بررسی آخرین تحولات ابتکار آستانه و روند سیاسی حل بحران در سوریه، پیگیری توافقات سفر معاون اول رئیس جمهور اسلامی ایران به سوریه از محورهای اصلی گفت‌وگو در این دیدار بود.

سفیر سوریه در تهران هشتم اسفند ماه سال گذشته (۱۳۹۷) در تماسی تلفنی با ظریف دعوت بشار اسد رئیس جمهور سوریه از وزیر خارجه ایران برای سفر به دمشق را به وی ابلاغ کرده بود.

بشار اسد ششم اسفند ماه سال گذشته سفری چند ساعته به تهران داشت و با مقام معظم رهبری و حسن روحانی همتای ایرانی خود دیدار و گفتگو کرد.

خبرگزاری فارس

ارسال نظر: