آماج انتقادات علیه اظهارات نژادپرستانه ترامپ

کدخبر: 2329664

اظهارات نژادپرستانه اخیر رئیس‌جمهور آمریکا درباره زنان دموکرات کنگره موجی از انتقادات را به همراه داشت.

نمایندگان زن دموکرات از اظهارات نژادپرستانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره خود به شدت انتقاد کردند.

ترامپ شب گذشته در پیامی که در توئیتر خود منتشر کرد، نوشت: بسیار جالب است زنان دموکرات ترقی‌خواه کنگره را ببینید که اصالتاً از کشور‌هایی آمده‌اند که دولت‌هایشان فاجعه کامل و تمام عیار هستند، بدترین و فاسدترین و بی‌کفایت‌ترین در هر جای دنیا هستند (اگر اصلاً دولتی در حال کار داشته باشند)، اکنون با صدای بلند و خشنی به مردم آمریکا، بزرگ‌ترین و قدرتمندترین کشور ملت روی زمین می‌گویند که چطور دولت باید اداره شود.

او افزود: چرا آن‌ها بازنمی گردند و به اصلاح مکان‌های جرم خیزی که از آنجا آمده اند، کمک نمی‌کنند؛ سپس بازگردند و به ما نشان دهند که چگونه باید این کار را کرد. این جا‌ها به کمک شما نیاز شدیدی دارد، باید هر چه زودتر عازم شوید. اطمینان دارم نانسی پلوسی خوشحال خواهد شد از اینکه فورا ترتیب سفر رایگان (این نمایندگان) به مقصد آن کشور‌ها را بدهد!

اظهارات نژادپرستانه ترامپ به سرعت با محکومیت شدید از سوی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همراه شد. پلوسی در توئیتر خود نوشت: وقتی دونالد ترامپ به چهار زن آمریکایی عضو کنگره می‌گوید به کشورهایشان برگردند، او مجددا تاکید می‌کند برنامه «آمریکا را دوباره بزرگ کنیم» همیشه به دنبال سفید (پوست) کردن دوباره آمریکا بوده است. تنوع (نژادی) ما باعث قدرت ماست و اتحاد ما عامل قدرت مان است.

پلوسی تاکید کرد اظهارات نژادپرستانه دونالد ترامپ را که با هدف تفرقه افکنی در میان مردم آمریکا گفته می‌شود، را قبول ندارد. با این حال او همچنان امیدوار به همکاری با رئیس جمهور بر روی مسئله سیاست مهاجرتی است که انعکاس دهنده ارزش‌های آمریکا باشد.

معاون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز با انتقاد از اظهارات ترامپ آن را توئیتی نژادپرستانه از یک رئیس جمهور نژادپرست دانست.

ست مولتون، نماینده دموکرات ایالت ماساچوست اظهارات رئیس جمهور آمریکا را ناسیونالیسم سفید نامید. مولتون گفت: به عقیده رئیس جمهور اگر تو سفید نیستی پس آمریکایی نیستی.

سناتور برنی سندرز، نماینده ایالت ورمونت نیز در پیامی توئیتری در واکنش به اظهارات ترامپ نوشت: وقتی رئیس جمهور را یک نژادپرست می‌خوانم، این همان چیزی است که درباره اش حرف می‌زنم.

سناتور الیزابت وارن، نماینده ایالت ماساچوست نیز اظهارات رئیس جمهور آمریکا را حمله نژادپرستانه و جنایتکارانه به زنان دموکرات کنگره دانست. وارن گفت اینجا کشور آنهاست صرف نظر از اینکه ترامپ این (موضوع) را درک می‌کند یا خیر.

همچنین تعدادی از نمایندگان دموکراتی که ترامپ به طور تلویحی در این توئیت آن‌ها را هدف قرار داده بود نیز نسبت به آن واکنش نشان دادند. رشیده طیب، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به توئیت ترامپ خواستار استیضاح او شد و گفت آیا پاسخی برای یک بی قانونی و شکست تمام عیار رئیس جمهور می‌خواهید؟ او یک بحران است. ایدئولوژی خطرناک او بحران است. او باید استیضاح شود.

الکساندریا اوکاسیو کورتز، نماینده دموکرات ایالت نیویورک در چند پیام توئیتری به ترامپ یادآور شد او و همکارانش آمریکایی هستند. او نوشت: ترامپ به این دلیل به او و همکارانش حمله می‌کند، زیرا نمی‌تواند بپذیرد که ما از او نمی‌ترسیم. آقای رئیس جمهور کشوری که ما از آنجا آمده ایم، و کشوری که ما همگی قسم خورده ایم، آمریکاست. آقای رئیس جمهور به عنوان عضو کنگره تنها کشوری که ما قسم خورده ایم آمریکاست. به همین دلیل است که ما برای حفظ آن در مقابل بدترین، فاسدترین و نادان‌ترین رئیس جمهوری که تاکنون دیده ایم، مبارزه می‌کنیم.

ایلهان عمر، اکاسیو کورتز و پریسلی نمایندگان زن دموکراتی هستند که پس از انتخابات میان دوره‌ای سال گذشته به عضویت کنگره درآمدند.

هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، نیز یکشنبه شب از اظهارات نژادپرستانه رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد. کلینتون درباره آیانا پریسلی، رشیده طلیب، الکسندریا اوکاسیو کورتز - سه دموکراتی که هدف لفاظی ترامپ قرار گرفته بودند- گفت آن‌ها اهل آمریکا هستند. ترامپ از «ایلهان عمر» هم انتقاد کرد. عمر در سومالی متولد شده و در سن ۱۲ سالگی به آمریکا پناهنده شده است.

عمر، طلیب و پریسلی اخیرا در اظهاراتی رئیس جمهور آمریکا و سیاست‌های او را به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر: